Дин Хедли, професор маркетинга на Државном универзитету Вичите и један од коаутора годишњег извештаја који је објављен у понедељак, рекао је да путници већ знају да се авио-превоз погоршава и „управо смо дошли до бројева који то доказују“.
Тако је проценат летова који су стигли на време опао са 78,4 одсто 2013, на 76,2 одсто прошле године.
Стопа изгубљеног, украденог или закаснело испорученог пртљага порасла је за 13 одсто 2014. године. Авио-компаније просечно губе по један кофер на сваких 275 путника, али је код једне од њих та стопа један изгубљен кофер на сваких 110 путника, указују државни подаци.
Због „пребукирања“ — продаје више карата него што има места, стопа путника који имају карте, а не успеју да отпутују, порасла је за три одсто.
Број приговора путника држави на компаније је 2014. године скочио за 22 одсто.
По свим тим параметрима најгоре стоје многи мањи, регионални превозници, за шта је делимично објашњење то што они за кратке а фреквентне летове користе мале авионе, који се први отказују када је време лоше, те то погађа многе путнике.
Али, суморна је и слика о четири највеће америчке авио-компаније. Тачност летова је опала, а порастао је број жалби путника „Американ ерлајнса“, „Јунајтеда“, „Делте“ и „Саутвеста“.
Хедли каже да су авио-компаније имале боље резултате пре петнаестак година, када је потражња за путовањима опала, а авиони су били мање пуни него сада. Компаније су тада губиле новац, а вратиле су се у профитабилност када су спајањем мањих у веће смањиле притисак конкуренције и ограничиле број летова како би задржале цене карата.
Сада су места у просечном авион већине авио-компанија попуњена више од 80 одсто, многи летови су и 100 одсто пуни, а притом неки путници остају на аеродрому да чекају следеће.
„Сада се исти број људи као раније пакује у мањи број авиона“, рекао је Хедли у једном интервјуу. „Када нагло расте, систем луди“, указао је он.
Авио-компаније наручују авионе и изводе друге инвестиције за које оне обећавају да ће побољшати услугу. Али, многа од највећих побољшања су усмерена само на највредније клијенте авио-компанија — путнике прве и бизнис класе.
Годишњи извештај о квалитету авио-превоза је објављен 25. пут. Хедли и Брент Бовен, професор Универзитета за аеронаутику Ембри-Ридл, за ту анализу користе информације које су авио-компаније доставиле америчком Министарству саобраћаја.