Због квара на мотору, авион којим је председник Србије Томислав Николић летео до Ватикана принудно се вратио у Београд, а Николићева посета Ватикану, где је било планирано да се састане са папом Фрањом и другим званицницима је отказана.
Квар који се догодио на мотору „фалкона“, последњи је у низу инцидената са том владином летилицом.
Због разних кварова на овом авиону, који је произведен 1981. године, као и на другом владином авиону „лир џети“, произведеном 1991. године, српски званичници су више пута имали проблема.
Иако отказивање једног од три мотора није могло да узрокује пад летелице, учесталост кварова није нешто што треба да одликује авио службу Владе Републике Србије, истиче за Спутњик уредник ваздухопловног портала Танго сикс Петар Војновић.
Старост авиона главни је узрок кварова, сматра Војновић.
„Авио служба Владе је заоставштина старијих времена, када је она имала и много већи број летелица. Евидентно је да је у ту службу недовољно улагано, јер нису набављени нови авиони. Једноставно, летелица је старија. Видећемо шта ће на крају показати истрага, шта је заправо узрок принудног повратка на аеродром `Никола Тесла`. Да ли је био у питању `рутински отказ` или превентивно гашење мотора? Ипак, не можемо говорити о неком јавашлуку у вези са одржавањем авиона. У цивилним службама је недопустиво и немогуће да авиони не буду довољно одржавани, али старост летелице очигледно има пресудан утицај на целу причу“, каже Војновић.
Иначе, због квара на „фалкону“ 2012. године тадашњи премијер Ивица Дачић није на време полетео са аеродрома „Никола Тесла“ на Кипар.
Исте године, проблеми су забележени и у Уједињеним Арпаским Емиратима, а први потпредседник владе Александар Вучић се вратио у земљу авионом шеика Мухамеда бин Заједа.
Са истим авионом проблем је имао и некадашњи премијер Мирко Цветковић, који због квара летелице није отишао у Брисел на састанак министара економије и финансија ЕУ.
Због детектовања недозвољених потреса на летелици, Цветковић је такође био принуђен да откаже и службену посету Бугарској.
Летови с другим владиним авионом, „лирд џетом“, произведеним 1991. године, такође нису пролазили без тешкоћа.
Због техничких недостатака, авион који је својевремено превозио некадашње званичнике Србије Мирка Цветковића, Драгана Шутановца и Вука Јеремића, био је принуђен да промени првобитну дестинацију слетања.
Влада није разматрала набавку новог авиона
Влада Србије није разматрала набавку новог авиона, изјавила је данас министарка саобраћаја Зорана Михаловић.
На питање новинара да ли је Влада Србије заслужила један нови авион пошто је постојећи стар 35 година и често отказује, Михајловићева је кратко одговорила да се о томе није разговарало.
„Тренутно је у процедури закон о несрећама у ваздушном саобраћају, који до сада нисмо имали у Србији. Тај закон је припремљен и наћи ће се у парламентарној процедури“, рекала је министарка.
На питање да ли ће бити поштрени критеријуми за безбедност у ваздушном саобраћају пошто је у последњих шест месеци у несрећама страдало 17 људи, Михајловићева је рекла да је прво потребно доследно примењивати закон.
„Нисам сигурна да је потребно пооштрити, већ да је само потребно спроводити законе, а нови закон ће делом, ако будемо могли да пооштримо критеријуме, то и учинити“, рекла је Михајловићева.