00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Ово је најбржи воз на свету (видео)

© AFP 2023 / Toru YAMANAKAМаглев - брзи јапански воз
Маглев - брзи јапански воз - Sputnik Србија
Пратите нас
Јапански „маглев“, најбржи путнички воз на свету, оборио је властити рекорд постигавши данас у пробној вожњи брзину од 603 километара на час.

Претходни рекорд тог воза, чији је принцип рада заснован на такозваној магнетској левитацији, износио је 581 километар на час, а постигнут је 2003. година.

Јапанска железничка мрежа веома брзих возова једна је од најнапреднијих на свету, има стотине возова који саобраћају сваког дана са минималним кашњењем.<

За разлику од обичних „шинкансен“ или „метак возова“, који саобраћају по челичним шинама, возови магнетске левитације јуре изнад шина, уз помоћ моћних магнета.

Тест линија „маглева“, недалеко од планине Фуџи, око 80 километара западно од Токија, развија технологију која ће бити коришћена на будућој прузи од 410 километара, и смањиће време путовања између Токија и Осаке на само нешто више од сат времена.

Тренутно се „шинкансенима“ путује најмање три сата између та два града.

Маглев возови су почели као пројекат „Јапан ерлајнса“ и националне железнице, уз подршку владе, а до сада су прошли деценије тестирања.

Изградња пруге између Токија и Осаке, која ће, према очекивању, коштати више од 9.000 милијарди јена (76 милијарди долара), почела је 2014. Та линија, која ће углавном ићи испод планина, требало би да почне да функционише крајем 2020-их.

Сличан железнички систем функционише већ у Шангају у Кини, и повезује аеродром у предграђу тог лучког града с градским метроом.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала