Претходни рекорд тог воза, чији је принцип рада заснован на такозваној магнетској левитацији, износио је 581 километар на час, а постигнут је 2003. година.
Јапанска железничка мрежа веома брзих возова једна је од најнапреднијих на свету, има стотине возова који саобраћају сваког дана са минималним кашњењем.<
За разлику од обичних „шинкансен“ или „метак возова“, који саобраћају по челичним шинама, возови магнетске левитације јуре изнад шина, уз помоћ моћних магнета.
Тест линија „маглева“, недалеко од планине Фуџи, око 80 километара западно од Токија, развија технологију која ће бити коришћена на будућој прузи од 410 километара, и смањиће време путовања између Токија и Осаке на само нешто више од сат времена.
Scientists build super-maglev train that could hit 1,800 mph http://t.co/BsaSjrQocb via @gizmag #cspanchat while #RWNJ FOSSILpowertransport
— marc mc gown (@outerspacemanII) January 7, 2015
Тренутно се „шинкансенима“ путује најмање три сата између та два града.
Маглев возови су почели као пројекат „Јапан ерлајнса“ и националне железнице, уз подршку владе, а до сада су прошли деценије тестирања.
Изградња пруге између Токија и Осаке, која ће, према очекивању, коштати више од 9.000 милијарди јена (76 милијарди долара), почела је 2014. Та линија, која ће углавном ићи испод планина, требало би да почне да функционише крајем 2020-их.
Сличан железнички систем функционише већ у Шангају у Кини, и повезује аеродром у предграђу тог лучког града с градским метроом.