Петар Војиновић, уредник портала Танго сикс, каже за Спутњик да је логистички много једноставније да председник Николић путује својим авионом.
„Фалкон јесте стар, купљен је пре готово30 година", каже Војиновић, али наглашава да је много добар. „Он има повећан систем безбедности —има трећи мотор за разлику од 90 одсто путничких летелица. Фалкон је после послетњег лета био на провери у Швајцарској, прошао је ванредни техничи преглед И спреман је за нови задатак."
Висока државна делегација не може да рачуна на редован авионски саобраћај, јер он има своје специфичности.
Војиновић објашњава да се не може гарантовати време полетања и слетања, а и путује се у окружењу које није довољно безбедно. За изјаве које су дате после инцидента на путу за Ватикан, да ће председник путовати само редовним линијама, Војиновић каже да су највероватније биле страхом изазване.
"Никада није било спорно да ће председник наставити да користи ову летелицу, јер он из безбедносних, практичних и оперативних разлога увек мора летети посебним авионом. Дакле, једино ако то апсолутно није могуће, председник државе мора да лети редовним путничким авионом", напоменуо је Војиновић.
После инцидента у ваздушном простору Хрватске, прелиминарни извештај Директората цивилног ваздухопловства Србије показао је да се авион у коме је Николић са сарадницима летео за Рим вратио у Београд пошто је копилот нехотице укључио прекидач за хитне случајеве, али је дошло и до гашења једног од три мотора.
Потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић изјавила је данас да ће Директорат коначни извештај да обелодани данас или најкасније сутра.
Она је рекла да је ситуација са авионом била инцидентна, да разуме страх и све што су осећали путници, чије реакције, како је рекла — људски разуме, те је додала да је поносна што се у рад Директората на том случају нико није мешао.
„Што се тиче самог председника, могу да схватим и да брани своје саветнике, али јавност и премијер од мене очекују да радим по закону“, рекла је Михајловићева новинарима у Скупштини Србије, одговарајући на питање да ли је изгладила односе са председником Србије.
Упитана како су неке појединости о том инциденту доспеле у медије, министарка саобраћаја, грађевине и инфраструктуре је рекла да би и она то волела да зна.
„И ја сам из медија прочитала неке информације за које нисам знала. Нема ту добрих и лоших односа. Свако од нас ради свој посао, ја радим свој посао и ниједног тренутка ништа друго нисам коментарисала“, рекла је Михајловићева.
Она је додала да није коментарисала извештај јер није њен, и да није на њој као министру да га коментарише.
„Фалкон“ је после неуспелог лета за Рим послат на сервис у Базел, где му је поправљена пумпа за гориво у мотору. А посади је, до даљег, забрањено летење.
У својој изјави, копилот „фалкона“ рекао је да је услед турбуленције пролио кафу по командној табли и да је бришући салветом случајно активирао прекидач. Авион је тада почео да губи висину, да би убрзо била успостављена контрола над летелицом, која се вратила у београдску ваздушну луку.
„Фалкон“ је, иначе, стар више од три деценије, па иако иза себе има дугачку листу „инцидената“, после овог најскоријег, премијер Александар Вучић изјавио је да нема новца за куповину новог авиона за потребе државника и да се о томе не размишља.