Документ су потписали министри саобраћаја двеју земаља Нитин Гадскари и Ахмад Ахунди.
„Потписивањем меморандума индијске и иранске комерцијалне компаније могу почети преговоре о комерцијалном уговору, по ком индијске компаније могу узети под закуп два постојећа дока луке Чабахар и искористити их у својству вишенаменских и контејнерских теретних терминала“, каже се у саопштењу МИП Индије.
Иран и Индија су се договорили да развијају луку Чабахар која се налази у Омандском заливу на граници са Пакистаном још 2003. године. Међутим, због западних санкција према Ирану, план није био остварен. Уочи могућег потписивања споразума о иранском нуклеарном програму 30. јуна, Индија је интензивирала преговоре са Ираном у различитим областима, укључујући и сферу енергетике.
Како се наводи у саопштењу индијског спољнополитичког ресора, постојање теретног терминала у луци Чабахар обезбедиће Авганистан, чије границе се такође налазе доста близу, алтернативни излазак у морску луку значајно ће повећати његову присутност на регионалном и глобаном тржишту.
Коментаришући изградњу луке, независни експерт из Лондона и економиста Манучехр Такин рекао је за Спутњик да се ради о важном економском пројекту и да је добро то што две земље унапређују сарадњу.
„Пошто је Индија независнија у својим одлукама од европских земаља, без обзира на политички притисак Вашингтона, она је потписала меморандум са Ираном. Ако се ова поморска лука буде развијала, она, убудуће, може да постане важан трговачки терминал за увоз и извоз робе за Пакистан, Авганистан, земље Средње Азије, па чак и за Кину“, наглашава он.
Што се тиче Ирана, према његовим речима, тој земљи су потребне инвестиције.
„Ако у оквиру овог меморандума започне реализација вишенаменских уговора, за Иран ће то бити врло повољно, јер ће отворити нова радна места за локалне становнике, а такође ће се развијати и економија региона“, закључио је Такин.