Јакуњин је рекао да је реконструкција ове деонице јако битна за српске железнице и да модернизација пруге има и шире економско значење.
Институт ЦИП већ је добио аванс од 10 милиона евра за следеће пројекте, а бетонски прагови који се користе за реконструкцију деонице производе се у Србији и већ се извозе у Бугарску и Пољску.
Зорана Михајловић је рекла да се руски кредит од прошле године интензивно користи, да је то велика ствар и да се нада да ће деоница бити завршена пре рока.
„Оно што је важније јесте то што Србија после 20 година коначно улаже у своју инфраструктуру и жели да изгради железницу која је технолошки модерна и која ће омогућити кретање великим брзинама“, рекла је Михајловићева.
Модернизација пруге Панчевачки мост — Панчево главна један је од пет пројеката модернизације инфраструктуре који ће се финансирати из руског извозног државног кредита укупне вредности од 800 милиона долара. Реконструкција овог колосека почела је на данашњи дан пре годину дана, а Влада Србије учествује са 15 одсто средстава.
Уговор су потписале 2013. године „Железнице Србије“ и „РЖД Интернешнел“ (Компанија Руске државне железнице која послује у иностранству). Уговор обухвата пет пројеката модернизације инфраструктуре и возних средстава српских железница.
Ово је највећи инвестициони пројекат Железница Србије у протеклих неколико деценија.
Србија недовољно користи географски положај
Михајловићева је изјавила да је на састанку са представницима руских железница договорено да се припреме нови железнички пројекти који ће се реализовати након завршетка актуелног руског кредита од 800 милиона долара, после 2017. године.
"Имали смо успешан састанак са руским железницама на коме смо разговарали о тренутној искоришћености руског кредита, као и томе шта би могли да радимо после 2017. године", рекла је Михајловићева.
Она је рекла да је дала налог руским и српским железницама да размисле о предлозима нових пројеката.
Михајловићева је такође навела да је са представницима руским железницама било речи и о томе да Србија недовољно користи веома добар географски положај и да би то у наредном периоду то требало променити.
Она је одговарајући на питање новинара да ли очекује отпор приликом трансформације Железница Србије, рекла да је интерес владе да се железница што пре модернизује, што обухвата формирање холдинга са четири зависна предузећа, као и да се смање субвенције.
"Да ли ће бити отпора или не…, увек се јави нека врста отпора, за сада све иде по плану у процесу реформе железнице. То је неопходно да бисмо имали железнице такве да желимо да путујемо возом, као и да имамо већи теретни саобраћај", нагласила је Михајловић.
Јакуњин је истакао да су од српске министарке добили задатк да у року од два месеца припреме предлоге нових железничких пројеката.
"Високо ценимо поверење српске владе и сталну пажњу за посао који обављамо", истакао је Јакуњин, додајући да није тако често да потпредседници владе лично контролишу радове на терену.
Јакуњин је рекао да то показује и стратешко опредељење Владе Србије и подсетио да је око реализације руског кредита раније имао и неколико састанака са председником СрбијеТомиславом Николићем.