Новинари из читавог света право са железничке станице у центру града ускачу у црвене фотеље фестивалских сала. Узбуђење пред почетак пројекције достојно је најзначајније филмске смотре на свету.
На Кроазету су стигли неки од најзначајнијих филмских стваралаца данашњице са председницима жирија на челу, славном браћом Коен.
Иако су ведете неизбежне, фестивал у Кану изнад свега слави ауторе и ауторски филм, ствараоце који се опиру холивудској индустрији за прављење пара.
На то је подсетила и Катрин Денев, која се појављује у филму француске редитељке који отвара фестивал:
„То што је овај филм изабран да отвори фестивал је одговор на тешку годину у Европи која је за нама, нарочито у Француској. Налазим да је заиста интересантно што велики међународни фестивал као што је овај у Кану отвори ауторски филм, а не неки филм за широку публику“, сматра Катрин Денев.
Деветнаест аутора чији филмови су у такмичарској селекцији, али и десетине остварења у званичном програму показаће како ствараоци са различитих меридијана посматрају свет и како свој поглед преносе на филмско платно. Златна палма припашће неком од млађих аутора, попут Мексиканца Мишела Франка или Мађара Ласла Немеша, или њиховим славним колегама, Американцу Гасу ван Сенту и Французу Жаку Одијару.
У трци су и тројица најзначајнијих савремених италијанских редитеља, Нани Морети, Матео Гароне, аутор филма „Гомора“, чије ће ново остварење „Прича о причама“, са Салмом Хајек и Венсаном Каселом, новинари открити сутра. Паоло Сорентино се враћа у Кан две године након изузетног успеха са филмом „Велика лепота“. У његовом новом остварењу, „La giovinezza“, појављују се три глумачке легенде, Мајкл Кејн, Харви Кајтел и Џејн Фонда.
Док се Емир Кустурица спрема да своје ново остварање прикаже на наредном издању канског фестивала, Србију ће ове године представљати Павле Вучковић. Његов први дугометражни филм „Панама“, такмичи се за Златну камеру која се додељује за најбољи дебитантски филм у оквиру званичног програма.
Вучковић је на фестивалу у Кану освајао награде са кратким филмовима „Бежи зеко бежи“, за који је 2003. године добио прву награду у селекцији „Синефондасион“, и „Минус“, који му је донео трећу награду 2007. године.