Мекнил, 25-годишњи морнар Морнарице, који је отишао у патролу са носачем „HMS Victorious“ између јануара и априла, наводи да је Тридент систем подложан инфилтрацијама и терористичком нападу.
„Ми смо толико близу нуклеарне катастрофе да је то забрињавајуће, а ипак сви у јавности прихватају ризик. Ако не делујемо сада, животи би могли бити изгубљени за генерације“, истакао је Мекнил.
„То је само питање времена пре него што се инфилтрирају психопате или терористи“, додао је он.
Мекнилов извештај, под насловом „Тајна нуклеарне претње“, наводи 30 безбедносних пропуста различитих тежина, од неуспеха у тестирању ракета, преко цурења морске воде, уношења пртљага који није контролисан, до тога да се аларми при оглашавању искључују и игноришу.
Одговор Краљевске морнарице на Мекнилове критике је да његов извештај садржи „низ субјективних и неоснованих личних ставова… са којима се не слаже у потпуности Морнарички сервис“, додајући да „подморнице не иду на море осим ако нису потпуно обезбеђене.“
Наводећи да Мекнилов је извештај „не представља никакаву претњу по наше особље или операције“, Министарство одбране ипак са полицијом ради на његовом проналажењу.
Мекнил је у бекству од прошле недеље, када је узео одсуство. Морнар је навео да је био приморан да објави информације на начин на који је учинио „јер је то једини начин да будем сигуран кад извештај изађе“, додајући да су се о његова упозорења оглушили у хијерархији командовања.
Говорећи за лист „Сaндеј Хералд“, Мекнил је истакао да је ризик за безбедност Британије био „изузетно висок“, додајући да његова информација „потиче из добрих извора и да нема разлога да лаже. Ако промена није извршена, нуклеарна катастрофа готово сигурно ће се догодити.“
Из Тридент програма потичу четири опремљене подморнице, којима се тренутно оперише из Фаслејн области у Шкотској, јединог објеката у Уједињеном Краљевству које може да обезбеди нуклеарну одбрану земље. Уочи избора прошле седмице, британске опозиционе странке су критиковале напоре владе да обнови наоружање и опрему Тридент програма, процењујући да ће то коштати око 100 милијарди фунти (152 милијарде долара) у наредне три деценије.