Златна палма ове године је припала Жаку Одијару, што је тек девето највише признање француском филму у дугој историји фестивала. Одијар, аутор једног од најзначајнијих француских филмова последњих година „Пророк“, освојио је жири на челу са браћом Коен својим новим остварењем „Dheepan“.
„Захваљујем Михаелу Ханекеу што није снимио филм ове године“, рекао је узбуђено француски редитељ, што је публика прихватила аплаузима и смехом и додао да је „примити награду од браће Коен нешто изузетно“.
Итан Коен је потом на конференцији за штампу објаснио да је одлука о овогодишњој Златној палми донета брзо јер је, како је рекао, за све њих тај филм чаробан.
„У овој причи о политичком егзилу и новом почетку поново су у центру теме љубави и насиља драге Одијару. Редитељ мајсторски гради оригиналну и снажну причу о три азиланта који формирају лажну породицу да би се спасли од рата на Шри Ланки. У париском предграђу откривају другачију врсту рата, између наркотрафиканата, и постају права породица упркос случају који их је спојио“, рекао је Коен.
„Како да нас не погађа судбина ових људи које видимо на улици а о којима не знамо ништа“, бранила је филм Роси де Палма, звезда Алмодоварових филмова и један од чланова жирија.
Награђена су још два француска филма, за најбољу мушку и женску интерпретацију.
Венсан Линдон је добио награду за улогу у филму Стефана Бризеа „La loi du marché“, о механизму корпоративног капитализма који обезвређује човека.
„Додељујем ову награду сународницима на које нико не обраћа пажњу“, поручио је он, примајући награду.
Његова колегиница и редитељка Емануел Берко понела је награду за лик жене коју неверни муж (Венсан Касел) доводи на ивицу нервног слома у неубедљивом филму „Mon roi“ чији је аутор Мејвен, једна од три редитељке које су представиле филмове у такмичарском програму.
Берко дели награду са америчком глумицом Руни Маром, која уз Кејт Бланчет интерпретира лезбијски пар у филму „Carol“ Тода Хајнса, чија радња се одвија у пуританској Америци педесетих година.
Упркос великом броју глумачких звезда у филмовима који су се такмичили за Палму, жири је одлучио да награде додели готово непознатим глумцима и младим редитељима.
Изузетан успех је забележио Мађар Ласло Немеш. Његов дебитантски филм „Saul fia“, у коме на редитељски смео начин води причу о страхотама нацистичке „фабрике смрти“, Аушвица, из угла главног лика, освојио је Гран при.
Један од најоригиналнијих филмова на фестивалу, „The Lobster“ грчког редитеља Јоргоса Лантимоса, добио је Награду жирија. Овај изузетно маштовит филм је алегорија о савременом друштву, конформизму и индивидуализму које љубав чине немогућом.
Филмови ова два аутора сведоче о изузетној креативној снази аутора који долазе из централне Европе, који су се уздигли у сам врх светског филма, упркос кризи и тешким продукцијским околностима у њиховим земљама. Аутори новог сензибилитета наговештавају светлу будућност европског филма.
Тридесетпетогодишњи мексички редитељ Мишел Франко освојио је награду за најбољи сценарио за филм „Chronic“, о болничару који помаже пацијентима на самрти, кога тумачи амерички глумац Тим Рот.
Тајванац Сјаосјен Хоу добио је награду за мизансцен за филм „The Assassin“ изузетне визуелне снаге, док је француској редитељки документарних филмова, Ањес Варди, уручена почасна Палма, признање које су пре ње понели Вуди Ален, Мануел де Оливеира, Клинт Иствуд и Бернардо Бертолучи.