Борбени авион „Сухој ПАК ФА“, познат и као „Т-50“, спреман је да уђе у производњу наредне године и опремљен је иновативном технологијом која пилота чини делом целокупног контролног система авиона.
„Авион ’ПАК ФА‘ је у извесном степену летећи робот, где летач не испуњава само дужност пилота, већ представља један од конститутивних делова летачког апарата“, објашњава заменик шефа Концерна радиоелектронске технологије (КРЕТ), дела „Ростеха“, Владимир Михејев. „То значи да су реакције авијатичара део контролног система“.
Михејев је објаснио да је „паметна облога“ други део паметних предности овог авиона.
„Крило, са једне стране, има своју функцију, али са друге стране, оно је део активног одбрамбеног система ’Хималаја‘“, рекао је он.
Примена композитних материјала, иновативних технологија и напредних мотора омогућују да Т-50 буде тешко видљив за радаре.
У овом тренутку Сједињене Америчке Државе су једина земља која има у употреби авионе пете генерације „F22 Раптор“ и „F35 лајтнинг II“.
КРЕТ је такође за Т-50 створио унапређен БИНС-СП2М инерцијални навигациони систем који самостално обрађује навигацију и информације о реду летења, одређује положај и параметре покрета у одсуству сателитске навигације, а може да се повеже са ГЛОНАСС, руским навигационим сателитским системом у свемиру.
Т-50 треба да замени Сухој Су-27, ловца четврте генерације који је у употреби од 1985. и МиГ-29, који су совјетске војне снаге користиле од 1983. године.