Независна софтверска компанија, „IMGN.PRO" развила је нову компјутерску игрицу инспирисану серијом истинитих догађаја познатих као „мистерија Дјатловљев пролаз“. Игра прати путању групе од девет руских студената на кобној експедицији у северним планинама Урала 1959. године.
У јануару 1959. године група од десет руских планинара са уралског Политехничког института кренула је на пут у планину. Како су се зимски услови погоршали, један планинар је био принуђен да се врати због болести, несвестан да ће он бити последња особа која је видела своје другове живе.
После две недеље без вести о планинарима, спасилачки тим је кренуо у потрагу. Нашли су напуштен ученички логор 26. фебруара на Планини смрти. Шатор је тешко оштећен и очигледно је отворен са задње стране ножем.
Ланац трагова сугерише да групу није јурио нико изван ње.
Истражитељи су прво пронашли пет тела. Обдукцијом нису нађене повреде које би довеле до њихове смрти и закључило се да су сви они умрли од хипотермије.
Један од чланова имао је малу напрслину лобање, али је утврђено да то није била фатална повреда.
Када су у мају пронађена тела четири преостала планинара, цела слика се променила. Троје од њих подлегло је смртоносним повредама. Један је имао знатно оштећење лобање, а друга двојица су имала велике преломе груди и поломљена ребра; један од планинара нађен је без језика. Лекари су закључили да би сила која може да проузрокује такву штету морала бити изузетно јака.
Према истражитељима, значајни нивои радијације су детектовани у одећи коју су четири жртве имале на себи.
Др Борис Возрожден, који је прегледао лешеве, изјавио је да ниједна од повреда тела није могла бити узрокована од другог људског бића, „јер је сила удараца била сувише јака и није било оштећења меких ткива“.
Неки кажу да су планинари бежали од лавине, док други тврде да су у том подручју видели светле наранџаста кугле кобне ноћи, што је довело до веровања да је било неких језивих научних експеримента у тој шуми.
Коначан закључак истражитеља је да је цела група умрла услед неке „несавладиве непознате силе“. Ниједно друго званично објашњење до сада није дато.
Играч је бачен у атмосферу анксиозности и страха, контролисану алгоритмом за управљање страхом. Он је одговоран за прецизно дозирање страха и несигурности, на основу онога што играч ради.
„’Колат‘ је игра која не прати водећа дизајнерска начела у индустрији игара, али ствара своја, која заснива на интелигенцији и машти играча“, рекао је програмер компаније „IMGN.PRO“ за своју експерименталну хорор игру.
Званични датум изласка је постављен за 10. јун.