Михајловићева је рекла да ће Министарство прихватити ту идеју природњака Вигора Мајића из Петнице.
Према њеним речима, тим компромисним решењем ће бити задовољни еколози, јер би животна средина свакако била на добитку, али и традиција и веровања, па се зато нада да ће та идеја наићи на разумевање и струке и мештана.
„На тај начин ће храст наставити да живи кроз неко друго дрво. Треба поштовати свако стабло и његову лепоту. Србија, међутим, није толико богата земља да ужива у луксузу да мења трасе путева због једног дрвета, Коридор 11 се гради по плану, а изградња саме деонице Љиг — Прељина одвија се онако како је пројектно-техничком документацијом и предвиђено“, рекла је Михајловићева за Блиц.
У тај посао, тврди министарка, биће укључени стручњаци свих профила и поштоваће се сви аспекти животне средине.
Мајић је раније рекао да треба да се посади нови храст на другом месту и да се на њега накалеми стари.
Тај храст треба обележити плочицом да би се за поколења сачувао споменик, указао је он и додао да треба да се зна да храст не би могао да буде сачуван чак и када би се градила обилазница, јер би се приликом извођења радова променила природна средина храста и он би почео да се суши.
Министарство је обавестило азербејџанског инвеститора да неће бити измештања трасе на ауто-путу Љиг — Прељина, како су то тражили локални становници и бројна еколошка удружења.
Они су сматрали да дрво треба сачувати, јер се ради о светом стаблу из времена Турака и јер би „свака рука која посегне за њим навукла на себе проклетство“.
Пређашњи министар Велимир Илић обећао је да ће се изградњом заобилазнице храст заштитити.