„Без обзира на немогућност преваљивања велике удаљености или да се крећу крајње великим брзинама, дизел-електричне подморнице представљају претњу доступу САД стратешко важним приобалним зонама, као и поморској трговини“, каже се у чланку.
Дизел-електричне подморнице су јефтиније од атомских и доста тише. Следеће поколење оваквих возила биће унапређене ваздушно независним енергетским прикључцима и оснажене литијумским батеријама. Овакве морске бродове биће теже пратити и уништити у случају војних конфликата, навео је Франц Стефан Гади.
„Распознати звук дизел-електричне подморнице у приобалним водама — исто је што и покушати да се издвоји звук мотора неког аутомобила у буци великог града“, наводи експерт речи америчког контраадмирала Френка Дрењана.
Тренутно САД покушавају да прате такве бродове уз помоћ скупих атомских подморница. Како би се супротставиле „асиметричној претњи“, Американци развијају противподморнични беспилотни брод АКТУВ којим би се могле пратити стране дизел-електричне подморнице.
Брод може да ради аутономно од 60 до 90 дана, контролише велику површину акваторије и обавештава војне бродове америчке Ратне морнарице, где се налази брод противника како би их могли уништити. Према плановима, АКТУВ неће бити ојачан системима наоружања, каже се у чланку. Како се очекује први узорак ће бити готов за испитивања на јесен 2015. године.