Наиме, Индија и Кина су заинтересоване за изградњу аутомобилског и железничког коридора у тешко приступачним планинским превојима Непала и Тибета. Шефови дипломатије Индије и Кине су позитивно оценили перспективе овог пројекта током јунског сусрета у Катмандуу. По мишљењу Пекинга, време је да се приступи припремним радовима, а изградњу крака укупне дужине 300 километара, који би спајао железничку мрежу Кине са Непалом, не виде као већи технички проблем.
Стварање економског коридора ће створити могућност за решавање питања у вези са олакшавањем царинских процедура и пасошке контроле на граници трију држава. Зарад даљег развоја трговинских односа, Кина предлаже да се размотри могућност стварања зоне слободне трговине дуж трансхималајског коридора.
„Очигледно је да се током последњих година у односима Индије и Кине ради на продубљивању економске сарадње. То јест, постоји спремност да се делимично занемаре несугласице и спорни проблеми како би се радило на достизању виших економских циљева и на регионалном развоју“, сматра шефица Центра индијских студија у оквиру Института оријенталистике Руске академије наука Татјана Шаумјан.
Кина је други по значају спољнотрговински парнтер Индије. С друге стране, Индија се налази међу првих десет спољнотрговинских партнера Кине, а укупни обим билатералне трговине износи 70 милијарди долара годишње. Кина планира да у наредних пет година значајно повећа обим увоза робе из Индије и позива Њу Делхи да раде на међусобном јачању трговинских веза.