Како се наводи, специјалисти концерна су добили нове податке, засноване на резултатима моделирања на суперкомпјутерима, изведене уз коришћење реалних карактеристика противваздушног ракетног комплекса „бук-М1“.
„Нови резултати истраживања специјалиста концерна још једном су потврдили неистинитост верзије лансирања ракете из рејона Снежно. Ова верзија је неодржива, јер услови сусрета авиона са ракетом не одговарају оштећењима која постоје на деловима трупа малезијског ’боинга‘ и у супротности су са алгоритмима рада фитиља и карактеристикама рупе коју је створио убојни део ракете“, каже се у саопштењу.
Руски концерн је поновио да је спреман да изведе експеримент експлозије ракете ’9М38М1‘ истог произвођача и конструкције под угловима наведеним у презентацији о обореном авиону.
Руски стручњаци наглашавају да је, без обзира на велику вредност овакве врсте активности, предузеће спремно да га изведе на рачун сопствених средстава. Тестирање може бити одржано на једном од полигона концерна. За учешће у експерименту у својству посматрача концерн је спреман да позове међународне специјалисте.
Путнички авион „боинг 777“, који је 17. јула прошле године летео из Амстердама за Куала Лумпур, пао је у Доњецкој области. Погинуло је свих 298 путника, међу којима 85 деце и 15 чланова посаде. Кијевске власти за несрећу су оптужиле устанике Донбаса, који су те оптужбе одбацили, тврдећи да нису поседовали средства којима би могли да одобре авион на таквој висини.