Хибридна амфибијска беспилотна летелица опремљена ваздушним јастуком приказана је пре неколико дана, али само на фотографији. На прошлогодишњој великој изложби у Јекатеринбургу приказан је модел, док ће посетиоци аеро-митинга МАКС 2015 моћи „чирока“ да виде први пут и уживо, каже за Спутњик Леонид Хозин, портпарол компаније „Ростек“.
„Прошле године на великој изложби у Јекатеринбургу представили смо мали модел размера 1:5. Није се радило о радном моделу, већ више о макети ’чирока‘. Први пут ћемо представити летелицу у својој пуној величини на ’МАКС-у‘. То је практично већ авион са распоном крила од 10 метара, а узлетна маса је 750 кг, док носивост терета током лета износи 300 килограма“, каже Хозин за Спутњик.
„Чирок“ је јединствен не само у Русији, већ слична летелица не постоји нигде у свету, каже Хозин и објашњава да је њена јединственост у посебности шасије, јер је она на ваздушном јастуку.
Наша летелица нема точкове, већ управо ти ваздушни јастуци омогућавају да летелица може да се подигне у ваздух, иако се под њом не налази традиционална писта и иако није катапултирана — она може да полети са било које површине. То значи да наша летелица може полетети са песка, трошног тла, блата…
„Чирок“ може да пређе скоро 2.500 километара и да достигне висину нешто мању од 6.200 метара. Максимална носивост му је 300 килограма. Дрон је направљен од композитних материјала, које га чине тешко видљивим за авионе и готово је бешуман.
„Беспилотна летелица је вишенаменска. Потенцијални корисник може бити и војска, али и цивили. Што се тиче употребе у цивилне сврхе, летелицу најпре могу користити геолози, као и они који се баве бушењем тла и црпљењем нафте у смислу мониторинга или контроле инжењерске инфраструктуре. То јест, летелица се може користити за контролу нафтовода, путева и електричне мреже. Такође, може служити за допремање терета на далека места, тамо где нема путева“, каже Хозин за Спутњик.
„МАКС“ је први изложбени простор на којем ће „Ростек“ представити „чирок“. Кажу да већ имају бројне захтеве домаћих и страних делегација које желе да виде летелицу поразговарају са њиховим стручњацима и конструкторима. Велико интересовање за летелицу влада у државама западне и источне Европе, али и Азије, каже Козин. Он не очекује продају, јер серијска производња још није почела.
„Могуће је да ћемо следеће године наступити са готовим производом. ’МАКС‘ је место где ћемо показати високи ниво техничке и научне мисли наших конструктора“, каже Козин.