Највећи руски произвођач аутомобила „Група ГАЗ“ креће са новом линијом теретних возила — „газела некст“ према европском тржишту и то преко Србије. За почетак је одлучила да освоји балканске земље: Босну и Херцеговину, Црну Гору и Македонију.
Председник „Групе ГАЗ“ Вадим Сорокин, српским новинарима у фабрици аутомобила у Нижњем Новгороду, рекао је да је „старт продаје на Балкану први корак ’ГАЗ-а‘ ка европском тржишту“.
„Да бисмо то постигли, прешли смо велики пут — наши инжењери су створили ново покољење возила ’газела некст‘, које је за две године постало најпопуларније возило у својој класи у Русији. Разрадили су верзију Евро-5 за извоз и сертификовали возило у земљама ЕУ. Сада нам предстоји рад на разради бренда ’ГАЗ‘“, рекао је Сорокин.
Компанија „ГАЗ“, лидер у источној Европи, произвела је прву „газелу“ 1994. и од тада је ова линија препознатљива у свету лаких комерцијалних возила. Тренутно се у свету користи 1,5 милиона возила „газела“, а 2013. године почела је производња возила новог покољења „некст“.
Произвођач наводи да комерцијална возила треба да одликују издржљивост, дуговечност, способност зараде, а малих трошкова и ниских улагања. У вези са наведеним карактеристикама „газела некст“ се може похвалити новим штедљивим мотором, са просечном потрошњом горива од 10,3 литре на 100 километара.
Сорокин истиче да је званична носивост „газеле некст“ 1,5 тона, али да је возило тако конструисано да може да издржи и читаве три тоне.
Директор компаније „Верано мотолоџистик“ и званични дистрибутер марке „ГАЗ“ на Балкану Милан Вукасовић рекао је новинарима да је продаја у Србији почела средином године и изразио је увереност да ће „ГАЗ“ наћи своје место на тржишту Србије и других балканских земаља.
Он је навео да се осим „газеле некст“, у Београду и дилерском центру у Нишу, продаје и модел „газела бизнис“.
„’ГАЗ‘ аутомобили имају две компаративне предности у односу на конкуренцију. Једно је цена, а друго је огромна могућност прилагођавања, односно, модификације. Ми смо стартовали са ценом која је апсолутно конкурентна, и која почиње од 13.700 евра (без ПДВ-а) за базни модел. Наравно, порез је битна ставка пошто се ради о привредним возилима“, каже Вукасовић.
Он истиче да ова два модела теретних возила имају око 400 варијанти модификација, у зависности од захтева и потреба купаца, од возила за пекаре до возила хитне помоћи.
Вукасовић каже да се одређени број „газела“, које „Верано“ има на лагеру, купцу могу одмах испоручити, а модели са посебним захтевима се могу наручити и биће испоручени у року од 35 до 45 дана.
Возила из програма „газела некста“, у Србији као и у Русији, имају продужену гаранцију од 3 године или 150.000 пређених километара.
Пошто је продаја у Србији већ почела, очекује се да ће до краја године бити продато 88 „ГАЗ-ових“ возила, а да ће се од 2016. продавати и неколико стотина годишње.
„Тренутно тржиште овог сегмента возила у Србији је преко 2.000 годишње и ми сматрамо да ’ГАЗ‘ ту може да учествује у укупној продаји између 10 и 12 процената, тако да очекујемо продају од 200 до 300 возила на годишњем нивоу, почевши од 2016. године“, каже Вукасовић, додајући да је идеја „Верано моторса“ ширење продајних и сервисних центара у Србији, а затим у Бањалуци, Сарајеву, Подгорици и Скопљу.
Према његовим речима, уколико би Србија и Русија постигле билатерални договор о бесцаринском увозу возила, теретњаци „ГАЗ-а“ би могли бити јефтинији за 1.000 до 1.500 евра, и тиме би био још доступнији. Царина за увоз возила из ЕУ у Србију не постоји, а из Русије износи 15 одсто, додаје он.
Директни конкуренти „ГАЗ-а“ на тржишту Балкана су „Фијат“, „Форд“, „Пежо“ и „Ситроен“. Цена руских возила је нижа за 20 до 30 одсто, али европска имају бренд. Вукасовић сматра да је зато неопходан развој бренда, који би сугерисао квалитет и функционалност.
Српски новинари имали су прилику да обиђу фабрику „ГАЗ-а“ у Нижњем Новгороду, која је опремљена по најсавременијим стандардима.
Примера ради, само у делу фабрике где се врши заваривање и обавља један део монтаже возила „ради“ 583 робота.
„Група ГАЗ“ је у последњих пет година инвестирала више од милијарду долара у нове технологије и модернизацију производње и захваљујући томе сарађује са „Мерцедесом“, „Шкодом“ и „Фолксвагеном“.
Ове године произведен је стохиљадити „фолксваген“ у фабрици „ГАЗ-а“ и десетохиљадити „мерцедес бенц спринтер“, који се склапа се у истој хали где и „газела некст“.
„Група ГАЗ“ обједињује 13 предузећа у 8 региона Русије. Према речима Сорокина компанија је тржишни лидер и што се комерцијалних возила у Русији тиче она заузима више од 50 одсто тржишта у сегменту лаких комерцијалних возила и око 75 одсто тржишта у сегменту аутобуса.
Са продатих 83.616 возила у 2014. години, „ГАЗ“ се налази на шестом месту у Европи по продаји средњих, лаких комерцијалних возила.
„ГАЗ“ је прошле године започео производњу и продају „газеле некст“ и у Турској, а следећи корак је освајање Европе.