Руски огранак компаније „Гугл“ се позивао на то да робот може да анализира преписку на основу корисниковог пристанка (датог при отварању налога). Осим тога, адвокати компаније су објаснили да она сама није власник Гугловог домена (gmail.com), као и да се не бави сервисирањем електронске поште, већ да ради само на постављању реклама путем сервиса Google Ad Words. Суд је ипак одлучио да је потпуно неважно да ли преписку чита човек или робот, уколико се при томе нарушава тајност размене информације. Правни експерти су указали да је суд неосновано одлучио да казни оног „ко је ближи“, а не америчку централу Гугла.
Овај случај је покренуо Антон Бурков, шеф катедре европског права Хуманитарног института у Јекатеринбургу — у априлу 2015.године. Наиме, 2013.године, након преписке о службеном путовању, почео је да добија контекстне рекламе у вези са резервисањем хотела и добијањем визе. Ипак, 21. априла 2015.године је Замосковорецки суд града Москве одбацио његову тужбу. Тада су представници руског огранка „Гугл“ изјавили да не представљају сервис Џимејл (Gmail) и да је надлежно одговорно правно лице заправо компанија „Гугл“ са седиштем у САД.
Стручњаци сматрају да ће „Гугл“ овај случај „водити до краја“, с обзиром да им постављање контекстне рекламе доноси велику добит.
„Гугл“ је много пута био оптуживан за читање преписке својих клијената, али је компанија до сада успевала да оправда своју позицију, ослањајући се на аргумент да текст „читају“, односно анализирају роботи, а да трећа страна не добија кључне податке. Федерална антимонополска служба Русије тренутно води истрагу поводом оптужби да је ова америчка компанија злоупотребила монополски положај на тржишту оперативних система.