Ексклузивно: Руско „чудовиште без возача“ (фото, видео)

© KAMAZКамион Камаз
Камион Камаз - Sputnik Србија
Пратите нас
Агенција Спутњик ексклузивно је имала увид у најновије детаље рада на новом „Камазовом“ камиону без возача.

Производња новог, технолошки напреднијег камиона почела је у фебруару као заједнички пројекат легендарног руског произвођача „Камаз“ камиона, ај-ти компаније „Когнитивне технологије“ и московског Националног Универзитета науке и технологије.

Представник компаније „Камаз“ објаснио је да је од почека године камион без возача прошао две фазе тестирања на терену Татарстана и московског региона. Возило је способно да самостално обавља базичне маневре (да се креће у круг, да скреће, да прати вијугаву путању, итд), да стане испред разних препрека и да се креће у колони возила. Камион такође може да препозна када су испред њега људи и да прави оштра скретања, истичу из те компаније.

Према наводима произвођача, Камаз камион без возача је једино возило у тој класи у свету способно да се креће у условима слабе видљивости, кроз маглу, снег и јаку кишу.

© KAMAZТестирање „Камазовог“ камиона на путу
Тестирање „Камазовог“ камиона на путу  - Sputnik Србија
Тестирање „Камазовог“ камиона на путу

„Данас, наши камиони могу да се крећу у режиму аутоматског возача при брзини од 60 км на сат. То је одговарајуће за вожњу по урбаном терену. Након неколико година моћи ће безбедно да се крећу без људи за воланом при брзинама од 80 до 90 километара на сат“, објаснио је представник „Камаза“.

Он је додао и да главна предност овог камиона лежи у чињеници да, за разлику од своје иностране конкуренције, он може да се креће по лошим теренима, који немају никаквих ознака.

Инжењери, према његовим речима, сада раде на порасту ефикасности аутовозача у камиону при већим брзинама.    

© KAMAZТренутно се ради на порасту ефикасности аутопилота у камиону при већим брзинама
Тренутно се ради на порасту ефикасности аутопилота у камиону при већим брзинама - Sputnik Србија
Тренутно се ради на порасту ефикасности аутопилота у камиону при већим брзинама

Национални Универзитет науке и технологије учествује у овом пројекту производњом софтвера за безбедносне системе камиона, базираном на стерео-оптичкој технологији, која омогућава возилу да „види“ и анализира пут и околину. Због тога је универзитет извео низ тестирања и адаптацију радара.

Задатак компаније „Когнитивне технологије“ је да креира систем вештачке интелигенције, која ће омогућити камиону да анализира ситуацију у саобраћају и да самостално контролише возило. 

Очекује се да ће развој камиона бити завршен до 2020. године. У „Камазу“ наводе да би се  први од камиона без људи за воланом могао наћи на путевима  већ идуће године.

Коментаришући потенцијале овог возила, представник компаније је навео да је до сада било пуно интересовања за овај камион, укључујући и поруџбине за куповину од стране пољопривредних, нафтних, рударских и гасних индустрија, тачније, од стране оних индустрија чији се камиони не крећу по јавним путевима.

Министарство образовања и науке активно се укључило у овај пројекат од почетка, издвајањем 300 милиона рубаља (око 4.6 милиона долара).

У руској аутоиндустрији, „Камаз“ по свој прилици преузима вођство у производњи возила са аутопилотима.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала