„Вештачки сателити које имају САД и Русија искључили су могућност несреће услед терористичког напада. Све указује на то да је авион пао због унутрашњег техничког квара“, изјавио је Ел Кувејш.
Верзије које су претходно разматране
Верзија 1: Авион су оборили терористи
Терористичка организација Исламска држава пожурила је да преузме одговорност за рушење руског авиона. Ипак, као основни „доказ“ терористи су објавили видео у којем су интернет корисници лако препознали фалсификат. Поред тога, терористи нису рекли како су то успели да учине.
Како наводе експерти, борци имају преносиве противваздушне комплексе, али они немају домет за обарање авиона на висини од готово 10 километара.
Према мишљењу стручњака за безбедност и бившег официра армије Велике Британије и контратерористичких јединица Чарлса Шубриџа, саопштење бораца ИД је само покушај да се спаси имиџ који нестаје услед успеха руске авијације у Сирији.
Министар за цивилну авијацију Египта Ваил ел Мадави такође је потврдио да терористи нису могли да оборе авион, јер би за то био потребан капацитет целе државе. „Потребни су радари за потрагу, радари за одређивање положаја авиона, радари за навођење. То има само држава, а не организације“, рекао је Ел Мадави.
Директор америчке националне обавештајне службе Џејмс Кеплер изјавио је да САД немају директне доказе о учешћу терориста у рушењу руског авиона у Египту.
Верзија 2: Експлозија у самом авиону
Како су навели у Стејт департменту САД, Вашингтон не располаже информацијама које узрок рушења авиона доводе у везу с терористичким нападом, али су, према наводима медија, амерички војни сателити инфрацрвеним радарима успели да забележе експлозију у тренутку удеса руског авиона.
Према једној од верзија, то је била бомба у самом авиону, а према другој — експлозија се догодила у резервоару за гориво услед оштећења опреме. Како су прецизирали у Пентагону, међутим, експлозија уопште није морала да буде повезана с авионском несрећом.
Портпарол руског председника Дмитриј Песков изјавио је, одговарајући на питање новинара о могућности терористичког напада у авиону, да у овом тренутку нема никакве нове информације у вези с том верзијом авионске несреће.
Верзија 3: Технички квар
Експерти су такође навели да је могуће и да је дошло до уласка ваздуха у кабину. Према овој верзији, услед наглог пада притиска труп авиона је могао да експлодира.
Како су саопштили представници „Когалимавије“, реп авиона који се срушио у Египту раније је био оштећен, али је обављен неопходан ремонт и техничка исправност авиона није била под знаком питања.
Према наводима египатских медија, летелица је била оштећена с десне стране. Медији су то објавили позивајући се на неименоване изворе, али нису прецизирали чиме је оштећење изазвано — да ли је реч о диверзији или о техничком квару.
Поред тога, према непровереним подацима, током дешифровања црних кутија експерти су открили шумове који нису карактеристични за нормалан лет. Они су се појавили непосредно пре рушења. Како пише РБК, снимци разговора пилота с диспечерима показују да је ситуација „до четири минута пре нестанка авиона с радара била уобичајена“.
Верзија 4: Људски фактор
Још једна верзија која се не може потпуно искључити јесте грешка у управљању авионом, која је довела до катастрофе. Како су раније навели представници „Когалимавије“, према њиховим подацима, посада А321 је у тренутку несреће потпуно изгубила контролу над авионом. Ипак, разлози засад нису познати.
Детаљнија верзија онога што се догодило моћи ће да се анализира тек после потпуног дешифровања црних кутија и добијања резултата анализе олупина авиона. Како је истакао бивши пилот „Американ ерлајнса“ Марк Вајс, у истрази околности трагедије много тога је и даље нејасно.
„Авион је био у ваздуху око 20 минута. За то време авион достиже крузерску висину и лети стабилно. У случају да је ушао у зону турбуленције, путнике би замолили да заузму своја места. То што је био укључен сигнал ’вежите појасеве‘ не мора обавезно да значи да је авион почео да слеће. У том тренутку није имао где принудно да слети“, навео је пилот у интервјуу за Раша тудеј.
„Сваки мотор авиона опремљен је с два противпожарна балона који у случају пожара испуштају кисеоник и ватра се зауставља. Али чак и ако претпоставимо да су оба мотора отказала, авион се не би распао. Не би пао вертикално“.
У овом тренутку спасиоци Министарства за ванредне ситуације Русије настављају да трагају за остацима жртава пада „ербаса А321“ у Египту, где су делови олупине авиона разбацани на великој територији.
Како је изјавио портпарол руског председника Дмитриј Песков, не треба искључити ниједну од верзија рушења „ербаса“ у Египту.