Оружани конфликт у Сирији траје већ скоро пет година и Ратно ваздухопловство земље је за то време претрпело значајне губитке. Без обзира на то, сиријски пилоти као и пре извршавају борбене задатке, између осталих и на авионима који су произведени пре више од 50 година. Један од примера је и МиГ–21. У многим земљама он се може видети само у музеју, али се у Сирији и даље активно користи.
Своје прве борбене летове извео је на небу изнад Вијетнама. То је један од најкоришћенијих војних авиона у историји. Он није компликован за управљање и за сервисирање, а бомбе за њега се производе у Сирији.
„То је јак, тврд и поуздан авион. Он испуњава све потребне задатке. У просеку летимо на њему 3–4 пута дневно“, каже сиријски војник.
Према речима пилота, авион се налазио у ваздуху 2.500 сати, тј. више од 100 дана.
МиГ–21 није једини раритет у ваздушној бази. Ратно ваздухопловство користи и МиГ–23 из 60–их година прошлог века.
„Ми радимо у режиму пуне борбене готовости, испуњавамо наређења дању и ноћу. Пилоти се чак такмиче између себе ко ће да лети на више задатака“, прича један пилот.
Поред хангара се налази „гробље паклених топова“, како га називају локални становници, односно уништено самостално направљено артиљеријско оружје, одузето од милитаната.
Ратно ваздухопловство Сирије оптужују за коришћење непрецизног наоружања. Међутим, џихадисти доводе до ужаса цивила уз помоћ „паклених топова“ који пуцају из плинских боца, напуњених ексерима и експлозивним супстанцама, са дометом до 5 км. О великој прецизности у овим случајевима се уопште не може говорити.
„Ми као и пре не разумемо зашто ови џихадисти желе да униште нашу земљу. Није нам јасно ни зашто западне силе дезинформишу људе о томе шта се овде дешава“, рекао је сиријски пилот.