Године 2009. компаније „Боинг“ и „Ербас“ објавиле су извештај о перспективама светског тржишта авијације наредних 20 година. Оба лидера ове индустрије су слично оценили ситуацију, а интересантно је то што оба гиганта претпостављају да ће континуирани прилично брзи раст кинеске економије одиграти важну улогу у стварању потреба тржишта, преноси сајт Шта они кажу о САД.
Према њиховим проценама, у наредних 20 година Кини ће бити неопходно скоро 4.000 нових великих авиона, чија би укупна вредност могла бити и до 400 милијарди долара. Поред директне економске користи, производња великих авиона може да буде велики замајац за целокупну привреду.
Осим економске вредности, изградња великих авиона такође има стратешки значај. Од момента када се оформила модерна авио-индустрија, све светске компаније за производњу авиона су се бавиле изградњом подједнако и војних и цивилних ваздухоплова.
Не само што су снижени трошкови и повећан профит, овде заправо основни разлог лежи у универзалности технологија. На пример, америчка војска је увек била значајан купац „боинга“. Осим тога, у савременом свету све су важније специјалне функције авиона. У будућности ће авиони такође играти важну улогу у ванредним ситуацијама, као што су велике природне катастрофе, масовна евакуаиција људи и робе.
Ако не будемо имали сопствене иновативне технологије у тој сфери, онда нећемо бити самостални, али не можемо ни концепцију „Произведено у Кини“ поставити на виши ниво, констатују аутори „Женмин жибаоа“.
Педесетих година прошлог века Мао Цедунг је изјавио: „Кина, то је велика држава. Ми не можемо имати све што постоји на свету, али аутомобиле и авионе морамо имати“. Можда је управо званични почетак употребе авиона С919 кинеске производње најбољи одговор на ову констатацију.