Аналитичари сматрају да би тај аранжман могао да подстакне сарадњу двеју земаља у сфери ваздухопловства.
Тренутно се Бе-103 производи у фабрици авиона у граду Комсомолску на Амуру, који се, иначе, налази у близини руско-кинеске границе.
У првој фази Русија ће испоручити Кини 13 летелица, у другој фази — још десет, док ће фабрика у Харбину довршити ове авионе до употребног стања.
Кина је 2009. године купила два руска авиона, након тога су Бе-103 стекли велику популарност јер се са правом сматрају вишенаменским. Кина не планира да купи само авионе, него и лиценцу за њихову производњу.
Али, према речима гувернера руске Хабаровске покрајине Вјачеслава Шпорта, то не значи да Русија престаје са домаћом производњом. Осим тога, Русија ће помоћи Кини у обуци посаде.
Кина има дугу поморску границу, тако да је разлог за набавку и производњу амфибија јасан. Управо брзи авион Бе-103 може хитно да стигне тамо где је дошло до еколошке катастрофе, на пример до изливања нафте у море, и да спречи ширење нафтне мрље.
Осим тога, авион може да се користи у регијама са великим бројем река и језера и мањком аеродрома. Руски авион је ефикасан у борби против криволова, као и за гашење шумских пожара или током спасилачких операција. Домет авиона Бе-103 је око хиљаду километара, брзина — око 285 километара на сат.
У авион се осим пилота може сместити пет путника, а верзија која служи за хитну медицинску помоћ може да превезе два болесника на носилима и лекара.