„Резултати објективне контроле радара Сирије потврђују боравак у ваздуху два Ф-16 у зони дежурства од 21.11 минута до 22.26 — сат и 15 минута на висини од 2,4 хиљаде метара, што говори о раније планираној акцији и спремности ловаца да нападају из заседе у ваздуху на територијом Турске“, рекао је Бондарјов.
Он је навео да за лет Ф-16 из ваздушне базе Дијарбакир са положаја дежурства на земљи до места испаљивања ракете треба 46 минута — 15 минута је потребно за припрему и полетање авиона, а још 31 минут за пут до места лансирања ракете.
„На такав начин, пресретање авиона Су-24М из положаја дежурства на земљи са аеродрома Дијарбакир је немогуће, јер је потребно веће време од минималног времена за напад на циљ — 12 минута. Турски ловци су поставили заседу на небу за руски Су-24, то је била раније планирана акција, изјавио је новинарима главни командант Ваздушно-космичких снага Русије генерал-пуковник Виктор Бондарјов.
Посада руског бомбардера Су-24М налазила се најмање 5,5 километара од турске границе, одмах након напада на милитанте у Сирији, изјавио је Бондарјов.
Према његовим речима, руски пилоти нису добили никаква упозорења од стране турских пилота.
Како каже, турски авион је у ваздушном простору Сирије провео 40 секунди, улазећи два километра у дубину.
„Према подацима контроле, турски авион се у сиријском ваздушном простору задржао 40 секунди, два километара у дубини њене територије, летећи брзином од 810 км/ч“, рекао је он, додајући да је, након што се приближио руском авиону на удаљености 5-7 километара, што доказује да је Ф-16 био у сиријском ваздушном простору, турски авион нагло скренуо на десно и нестао са радара, истакао је командант.
Испаљивање ракете је, према његовим речима, потврдила посада другог руског Су-24.
„Посада је приметила бели дим и пријавила га“, истакао је он.
Према речима Бондарјова, турско војно руководство је нарушило све међународне законе о одбрани државне границе.
Он је, такође, скренуо пажњу на то да после трагедије турска страна није упутила извињење, нити је понудила помоћ у трагању за пилотима и њиховом спасавању.
„Руководство руске авијације је после потписивања меморандума о разумевању између министарстава одбране Русије и Америке, која предводи коалиционе снаге, 23. октобра 2015. године, доследно испуњавало мере ради спречавања инцидената између ваздухопловних снага Министарства одбране Русије и земаља коалиције које учествују у операцији“, навео је Бондарјов.
Он је додао да због тога изјаве разних званичника Турске да нису знали коме припада авион изазивају недоумицу.