Да ли је пред научницима мумија Нефертити

© Sputnik / Дмитрий Коробейников / Уђи у базу фотографијаЕгипатска краљица Нефертити
Египатска краљица Нефертити - Sputnik Србија
Скенирањем гробнице фараона Тутанкамона у Долини царева у Египту научници су открили да се у њој налази још једна тајна просторија, изјавио је египатски министар за старине Мамдух ел Дамати. Истраживачи су уверени да је ова просторија место на којем почива краљица Нефертити.

Научници су објавили да су 90 одсто уверени да су открили гробницу „главне супруге“ староегипатског фараона Ехнатона – краљице Нефретити, рекао је Дамати новинарима.

До открића су научници дошли захваљујући комплексном скенирању једног од најпознатијих споменика египатских фараона – Тутанкамонове гробнице. Ако у просторији коју су древне архитекте сакриле од људских очију заиста буду пронађени остаци Нефертити, биће то највеће археолошко откриће 21. века.

„Сада можемо да кажемо да се иза гробнице фараона Тутанкамона налази још једна просторија, још једна гробница“, рекао је Дамати.

Према његовим речима, експерти су готово потпуно уверени да је у тој просторији мумија Нефертити.

Пирамиде у Гизи - Sputnik Србија
Да ли ће космички зраци открити нове тајне пирамида

Како се наводи, истраживање је почело на иницијативу познатог британског археолога Николаса Ривса. Он наглашава да је могуће да се управо остаци староегипатске краљице налазе у тајној просторији.

„Резултати скенирања прецизно говоре о томе да гробница има положај какав сам и предвидео. Иза северног зида налази се слободан простор. Ако сам у праву, то је наставак гробнице који се завршава још једном гробницом“, објаснио је научник.

„Мислим да је тамо Нефертити и сви подаци указују управо на то“, нагласио је археолог.

Дамати је навео да је у овом тренутку реч о незваничним резултатима. Сада ће стручњаку из Јапана, који ради заједно с археолозима, бити потребно око месец дана да анализира резултате скенирања.

Професор Ривс сматра да је пронађена просторија гробница због низа разлога. Тутанкамон је умро неочекивано и било је потребно да буде сахрањен у подземној гробници која није била намењена њему. Свештеници су били принуђени да отворе гробницу Нефертити која је умрла десет година пре тога и да „доселе“ к њој мумију младог фараона јер његов лични маузолеј у том тренутку још није био завршен.