00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
И прадеда Виктора Троицког задужио Србију
06:55
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Александар Први Карађорђевић“
16:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Кинески ветар у једра руског развоја

© Sputnik / Александар КразјевИсточни економски форум у Владивостоку
Источни економски форум у Владивостоку - Sputnik Србија
Пратите нас
Москва сарађује са Пекингом јер објективно сагледава ситуацију на економској мапи света, каже за „Спутњик Кина” руски министар за Далеки исток Александр Галушка.

Русија и Кина формирају специјални пољопривредно-привредни фонд преко којег ће се пласирати далекоисточни производи на тржишта Пацифичког прстена.

Владивосток - Sputnik Србија
Далеки исток Русије — нада економског развоја

Према речима Галушкoг, кинеска страна нуди финансирање и тржишта, док руска страна даје домаћим компанијама земљиште како би оне покренуле производњу на Далеком истоку. Грађани Русије ће чинити 80 одсто од укупног броја запослених.

„Осим тога, уговором је предвиђено да руски добављачи имају предност у односу на кинеске. Са друге стране, Кина ће обезбедити 90 одсто финансирања пројеката. Русија ће имати контролни пакет од 51 одсто у заједничкој компанији која ће управљати фондом. Сматрамо да су овакви услови од узајамне користи“, каже Галушка.

Упитан да прокоментарише проблеме са којима се Русија суочава током „окретања ка Истоку“, Галушка каже да је Русија почела да развија сарадњу на источном правцу пре него што је Запад увео санкције.

Заставе Русије и Кине - Sputnik Србија
Русија и Кина — евроазијски колос који застрашује Запад

„Русија не сарађује са Кином из дневнополитичких разлога, него зато што објективно сагледава ситуацију на економској мапи света. Према проценама ММФ-а, прошле године Кина је постала прва привреда у свету. Њен паритет куповне моћи премашује 18 трилиона долара. Кинеска економија ће следеће године порасти за 6 или 7 одсто. Кина је економска суперсила, а то значи да има велике капацитете када је реч о улагањима, али и у тражњи, зато би Кини могла бити интересантна роба са руског тржишта. У том смислу, Далеки исток је најважнији регион у којем се бавимо тиме што је председник Путин дефинисао као ’ухватити кинески ветар у једра нашег развоја‘. Зато смо отворили такозване територије убрзаног развоја, слободну луку Владивосток. Ове мере су за сада привукле улагања у износу око 14 милијарди долара, а велику улогу у томе имају управо кинеска улагања“, рекао је Галушка.

Према речима министра за Далеки исток, транспортни коридори „Приморје 1“,  и „Приморје 2“, који повезују североисток Кине и југ Далеког истока Русије преко железница и морских путева, прави је  пример сарадње Евроазијског економског савеза и „Пута свиле“. На тај начин Кина смањује трошкове транспортовања робе, а Русија зарађује додатни новац.

Владимир Путин - Sputnik Србија
Путин: Потребни нови механизми контаката у пројекту Пута свиле

„Осим тога, у Владивостоку је прорадила такозвана зона казина, или коцкарска зона, која је пре свега намењена гостима из Азије. У овај пројекат је инвестирала компанија која је претходно улагала у  казино у кинеској области Макау. Али са североистока Кине много се брже стиже управо до Владивостока, где је за странце предвиђен безвизни режим.  Ми полазимо од изреке која гласи — ако ти данас долази богати гост, сутра ће доћи и богати улагач“, каже министар.

Галушка додаје да његов ресор разрађује стратегију развоја Северног морског пута на Арктику.

Министар каже да би транспортовање робе, рецимо из Јокохаме у Ротердам преко Северног морског пута било 10 до 15 одсто јефтиније него преко Суецког канала.

„Међутим, постоји и проблем јер да би навигација трајала током целе године, нама је потребно што више ледоломаца“,  каже Галушка и додаје да постоји интерес кинеских и других азијских компанија за улагања у Северни морски пут.  

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала