Чак ни веома ниска дневна температура од минус 18 степени, колико је данас измерено у руској престоници, није спречила надлежне комуналне службе да уклоне снег и лед са коловоза, тротоара, паркинга, дворишта, паркова и других пешачких зона.
Градске власти мисле и на безбедност пешака, па се снег не чисти само са улица, већ и са кровова зграда.
Занимљиво је да на зградама који имају равне кровове постоји заштитна ограда како снег и леденице не би завршили на тротоару или не дај боже на глави пролазника, док се у случају косих кровова, стубићима и специјалним тракама ограђују делови тротоара како би се спречило да се људи приближавају ризичној зони.
Ко је био зими у Москви запамтио је звук лопата који бесомучно стружу асфалт. Комуналци вредно раде без престанка, чак и 24 сата уколико је то потребно.
Посао започињу у сам цик зоре, по мрклом мраку и по мразу, а раде и упркос мећави и ветру. Таква слика се може видети у сваком делу града, у центру и на периферији.
Машине и возила даноноћно уклањају снег са московских улица, а истовремено их посипају специјалним еколошким хемикалијама које топе лед.
Када снежних падавина нема у већим количинама на улицама Москве непрестано су ангажована возила за чишћење снега, вакумски усисивачи и мања механизација, али су московске власти у случају обилних снежних падавина спремне да на улице изведу и чак 18.000 дампера за уклањање снега и другу тешку машинерију.
Примера ради, крајем децембра Москва је била окована снегом и ледом, што је у једном тренутку отежало кретање у саобраћају и готово паралисало град. Преко ноћи је пало до 20 центиметара снега, али је због мећаве и наноса снег досегао висину и до пола метра.
Јавне комуналне службе су за само један дан извезле из града око 200.000 кубних метара снега на специјалне „депоније“ на којима се снег обрађује. У том подвигу учествовало је више од 10.200 возила.
Дешава се и да се за један дан из руске престонице извезе и пола милиона кубних метара снега, који се топи на местима намењеним специјално за то. У „топионицама“ се снег прерађује и прочишћава специјалним еколошким реагенсима, а затим одлива у специјалне базене и одатле у реку Москву.
Раније су снег директно бацали у реку, али када је концентрација нафте и других загађивача премашила норму, Москва је прешла на тај новији систем рада.
Осим стационираних „топионица“, у Русији раде и мобилне „топионице“ снега — специјална возила која топе и пречишћавају снег „у ходу“. Многе приватне фирме су од тога направиле прави бизнис. Они нуде компанијама, фабрикама и тржним центрима своје услуге — чишћење снега на паркинзима испред њихових објеката, а затим прерађивање и одвожење снега обично до реке, депоније или канализације.
Занимљиво је да се приликом чишћења паркинга може десити и да надлежне службе „препаркирају“ аутомобиле који сметају, али га после чишћења враћају на своје место.
У сваком случају, и јавне комуналне службе и приватне компаније раде пуном паром у свако доба дана и ноћи — јер снег Москву никада не може и не сме изненадити.