Тај тренд је захватио и туристе, којих је све више у Русији. Обавезан сувенир из те земље више нису само бабушка, самовар или „ушанка“ (руска капа), већ и маскирна униформа руске војске или мајице и дуксеви са натписима „Армия Росии“ (Руска армија), „Вежливые люди“ (Љубазни људи) или они са ликом Путина и Шојгуа.
„Љубазни људи“ је робни знак или логотип, који је постао популаран и активно почео да се шири после догађаја на Криму крајем фебруара 2014. године, а нарочито после присаједињења полуострва Русији.
У то време су се на Криму појавили „љубазни људи", у маскирним униформама без ознака и скривених лица. Били су наоружани, али љубазни, пажљиви и уљудни према локалном становништву. Ти популарни борци су без крвопролића разоружали 193 украјинске војне јединице и тако су ушли у историју, али и легенду.
Осим мајица и дуксева, као алва продају се и јакне, капе, мараме, ранци, кишобрани и сва друга пратећа опрема са обележјима Оружаних снага Русије, играчке војника, макете тенкова и других борбених возила, и остали сувенири са војном и патриотском тематиком.
Прве продавнице „Руске армије“ отворене су овог лета у Москви и Санкт Петербургу, а црвена петокрака постала је заштитни знак овог бренда, који је већ препознатљив и у свету.
Приликом шивења се користе искључиво руски материјали и то до последњег детаља. То је принципијелни став и маркетиншки потез фирме.
Дизајнери су такође искључиво руски. Постоје и гласине да је мушки несесер лично дизајнирао министар одбране Сергеј Шојгу. То никада није званично потврђено, али је несесер са средствима за личну хигијену један од најпродаванијих артикала.
Дизајнери кажу да су војничке униформе узимали само као основу, а да су је затим креативно прерађивали и прилагодили улици, односно цивилима.
Материјали и технологије су такође војни. Води се рачуна о квалитету и мултифункционалности, а пре свега о удобности и практичности за све временске прилике и за сва годишња доба.
Колекције су намењене људима који воде активан стил живота и који са руским војницима деле исте вредности — патриотизам, тимски дух и мобилност.
Бренд „Руска армија“ намењен је не само мушкарцима, већ и женама и деци.
Развијање тог бренда није започето случајно баш у ово време — углед руске војске све више расте и у Русији и у свету.
Истраживања показују да су грађани Русије у последњих 15 година почели више да уважавају своју армију, а једно истраживање ВЦИОМ–а показало је да поверење Руса према Оружаним снагама њихове земље износи рекордних 86 одсто.
„Повећање нивоа патриотизма у нашој земљи допринело је и повећању интересовања за војну одећу и војну опрему. Сада маскирна одећа и тактичка опрема нису само атрибути војске, већ и прави модни тренд, који дизајнери развијају у свакој сезони", кажу у „Армији Русије".
Цене су прихватљиве и већина ствари је доступна готово сваком — мајице се, рецимо, могу купити за око 12 евра.
Према неким најавама, постоје планови и интересовање да „Руска армија“ отвори продавнице и у иностранству. Између осталог, „Руска армија“ сада није ништа мање познат руски бренд него што су то бабушка, балалајка или вотка. Туристи долазе, интересују се и купују војну одећу. „Руска армија“ полако али сигурно осваја свет.