Након што пређу границу, избеглице остављају ове често прастаре аутомобиле и пут настављају финским јавним превозом. Аутомобилима до границе превезу и до пет људи, што укупно испада много јефтиније, јер бицикл кошта око 150 евра. Осим тога, према руским законима, граница се може прећи само у неком превозном средству. Током лета су мигранти користили бицикле. Али, осим цене, на промену вида транспорта за прелазак границе утицала је и одлука руских пограничних служби да бицикле више не рачунају у превозно средство.
Фински медији пишу да сада око граничног прелаза Сала расте број зарђалих старих „Лада“ и „Волги“. Након што пређу границу, мигранти по правилу остављају аутомобиле који су у веома лошем стању, са летњим излизаним гумама и точковима који само што не отпадну. Хаварисана кола су чак облепљена селотејпом а уместо лима, на неке је провизорно залпљен картон.
Прошлог петка је у околини овог финског граничног прелаза било остављено више од 40 аутомобила, који махом имају мурманске регистарске таблице. Испоставило се да осим што су забрану увели руски граничари, исту меру су донеле и финске власти, па је у Финску немогуће ући на бициклу.
Такође, постоји и шема да се уз услугу превоза избеглица до границе, који кошта до хиљаду евра, добије и аутомобил којим мигранти даље самостално прелазе границу. Велики део придошлица у овим старим аутомобилима проводи по дан или два, колико трају формалности на граници око њиховог уласка. Након што пређу границу, избеглице остављају ове старе, рђаве аутомобиле пуне ђубрета и остатака хране.
Иначе, према финским законима, да придошлице не траже азил на граници, овакав вид превоза не би био могућ. Штавише, за организовање оваквих „путовања“ може се добити и затворска казна.