Кустурица: „Подземље“ је семе онога што живимо данас

© Tanjug / Раде ПрелићЕмир Кустурица на Мећавнику
Емир Кустурица на Мећавнику - Sputnik Србија
Пратите нас
Редитељ Емир Кустурица и продуцент Рајнхард Брундинг одржали су радионицу у оквиру 9. Међународног филмског и музичког фестивала „Кустендорф", посвећену филму „Подземље“ и продуценту Карлу Баумгартнеру.

Кустуричин филм „Подземље“, награђен 1995. године „Златном палмом“ у Кану, који је продуцирао Баумгартнер, приказан је у оквиру програма „Ретроспектива великана“.

Дрвенград, Мокра гора - Sputnik Србија
Почиње „Кустендорф“

Кустурица је рекао да је кључни елемент за снимање филма „Подземље“, који је „обележио крај једне ере“, био његов сусрет са Баумгартнером, човеком „који је свој живот жртвовао филму“.

„Корен филма није намера, ’Подземље‘ је рођен као моја реакција на уништавање земље у којој сам рођен. Тај филм је семе онога што ми живимо данас. Он је био слика будућег живота. Данашње ријалити емисије само су наставак прича Марка, Наталије и других ликова у филму“, истакао је Кустурица.

Режисер је поделио са студентима и да му је Баумгартнер, усред снимања филма, рекао да ради „Подземље“, јер „осећа да ће му тај филм помоћи да не постане кретен“.

Брундинг, који је са Баумгартнером основао продукцијску кућу „Пандора филм“ и продуцирао „Подземље“, надовезао се, нагласивши да је то био тежак задатак, али да је Баумгартнер више пута рекао да му је то био један од најлепших периода у животу.

Емир Кустурица - Sputnik Србија
Дневник Емира Кустурице (20): Како сам зарадио Златну палму

„Он је себе доживљавао не као продуцента, већ као бабицу која помаже редитељу да изнедри своје чедо“, истакао је Брундинг.

Кустурица је приметио да су се услови за снимање и филмови много променили од онда и док је језик у „Подземљу“ био модеран, динамичан, истовремено духовит и драматичан, језик данашњих остварења је, према његовом мишљењу, поједностављен.

Он је приметио да су данас сви подређени економским факторима, нема места ризиковању и експериментисању, филмови се не развијају него се праве, а многи верују да је довољно само да имају синопсис да би снимили филм.

Емир Кустурица - Sputnik Србија
Дневник Емира Кустурице (14): „Шиндлеровa листa“ боља од Спилберга

„Ми нисмо приповедачи, а данашњи глобални проблем је што се естетика и моралност занемарују зарад приче“, рекао је Кустурица, додавши да често код студената види више слободе и искрености него код професионалаца.

И Брундинг је приметио да су данас приче битније од естетике филма и да се раније сценарио развијао током снимања, мењао услед нових идеја.

Кустурица је скренуо пажњу и да млади не разликују реализам и реалност, нагласивши да су објективност и реалност за ТВ и вести, а не за филм.

„Свака реч у Подземљу је праћена мојом намером да пружим визуелни спектакл. Светлом често може више да се каже него речима“, нагласио је Кустурица.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала