00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

„Прокоп“ коначно отворен (фото)

© Tanjug / Срђан ИлићПремијер Србије Александар Вучић отворио је Железничку станицу "Прокоп"
Премијер Србије Александар Вучић отворио је Железничку станицу Прокоп - Sputnik Србија
Пратите нас
Премијер Србије Александар Вучић присуствовао је обележавању завршетка прве фазе изградње будуће главне железничке станице „Београд центар“ у Прокопу, која је, после 40 година, отворена за саобраћај.

Вучић је означио отварање Прокопа тако што је у станицу дошао са сарадницима новим „штадлеровим“ возом, који ће од данас саобраћати на линији Београд–Нови Сад.

Очекује се да ће за потпуно измештање железничке станице из центра града у станицу „Прокоп“ бити потребно годину дана.

У функцији је осам колосека који су изграђени по европским стандардима, као и пет перона, па је „Прокоп“, који је до сада коришћен за возове градске железнице, односно БГ воз, отворен и за пријем и превоз путника возова на релацији Београд–Нови Сад–Београд.

© Tanjug / Срђан ИлићОкупљени грађани на отварању железничке станице.
Окупљени грађани на отварању железничке станице. - Sputnik Србија
Окупљени грађани на отварању железничке станице.

На тој линији ће саобраћати нови „штадлерови“ електромоторни возови, а кроз „Прокоп“ ће наставити свакодневно да саобраћа 105 БГ возова.

Завршетком те фазе омогућено је одвијање железничког саобраћаја у станици на осам од укупно десет пројектованих колосека, као и пријем и превоз путника на пет од укупно шест перона, са свим потребним пратећим радовима за организацију и контролу саобраћаја возова и путника.

Испуњен је предвиђени рок за завршетак радова који је био 420 дана, а вредност уговора од 25,8 милиона евра обезбеђено је из кредита Кувајтског фонда за арапски економски развој. Пројекат је урадио Саобраћајни институт ЦИП.

© Tanjug / Срђан ИлићУ функцији је осам колосека и пет перона, а на линији Београд-Нови Сад саобраћају нови „штадлерови“ возови.
У функцији је осам колосека и пет перона, а на линији Београд-Нови Сад саобраћају нови „штадлерови“ возови. - Sputnik Србија
У функцији је осам колосека и пет перона, а на линији Београд-Нови Сад саобраћају нови „штадлерови“ возови.

Радови на реконструкцији железничке станице „Београд центар“ у Прокопу почели су 3. децембра 2014. године.

Урађено је шест станичних колосека — 3, 4, 7, 8, 9 и 10, укључујући и 4 такозвана „извлачњака“, а колосеци 5 и 6 у зони перона изграђени су и пуштени у саобраћај 2010. године, као и 1 и 2 колосек за које је завршен доњи строј, извршена набавка материјала и опреме за каснију уградњу колосека.

На пет од укупно шест перона обављени су грађевинско занатски и инсталатерски радови, као и два путничко–пртљажна потходника — дедињска и сењачка страна.

Уведен је информативни систем за обавештавање путника, а завршени су и санирање хидроизолације на плочи коте 105, контактна мрежа и градња 4 трафо–станице, диспечерски уређаји и локална кабловска мрежа, осигурање станице „Београд центар“, као и распутница „Карађорђев парк“ и „Дедиње“ електронским сигнално–сигурносним уређајима и реконструкција станичне поставнице.

© Tanjug / Срђан ИлићСвечаном отварању присуствовао је и градоначелник Београда Синиша Мали.
Свечаном отварању присуствовао је и градоначелник Београда Синиша Мали. - Sputnik Србија
Свечаном отварању присуствовао је и градоначелник Београда Синиша Мали.

Наредна фаза укључује изградњу станичне зграде, саобраћајног и путничког прилаза са аутопута Е–75 и ободних градских саобраћајница, као и пратеће инфраструктуре.

Такође, предвиђено је да се у „Прокопу“ на плочи подигне горњи спрат станице на којем ће се налазити комерцијални и други садржаји површине више од 100.000 квадратних метара.

Градња станице у Прокопу траје још од 1974. године, када је почела реализација идеје тадашњег градоначелника Бранка Пешића, али од 1996. године није било радова.

Радови на терену су започети 1977. године, али су убрзо прекинути због недостатка финансијских средстава, затим су ’90-их настављени, а поново су прекинути 2000. године.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала