„Када су технолози и стручњаци ’Боинга‘ и ’Ербаса‘ посетили фабрику ’Аеро композит — Уљановск‘ и својим очима видели производну линију, били су крајње изненађени: ’Нисмо веровали да је фабрика способна за тако нешто док се нисмо сами уверили‘“, пише „Јапан бизнис прес“.
Руски авио-инжењери успели су да израде карбонска крила и реп, конструкционе елементе првог ранга. У овом тренутку „боинг 787“ важи за најсавременији путнички авион јер је опремљен карбонским влакнима.
Друго питање, наводи „Јапан бизнис прес“, јесу трошкови производње угљеничних елемената. „Главна предност МС-21 је у примени напредне, али јефтине производне технике“, наглашава се у тексту.
Карбон је ојачан угљеничним влакнима и пластиком која подсећа на епоксидну смолу. Захваљујући томе материјал постаје толико чврст да може да се користи за изградњу авиона, а укупна маса конструкције се смањује за 20 одсто. Главни недостатак овог начина израде јесте његова цена.
„Произвођачи авиона теже да смање трошкове овог процеса. У том смислу, технологија производње МС-21 је најнапреднија у свету“, пише лист.
Русија је успела да дође до јефтинијег начина производње карбона: на угљенична влакна наноси се течни слој пластике, затим се влакно учвршћује загревањем на високој температури. Овај метод се назива трансферно формирање пластике уз помоћ вакуума.
Главно достигнуће руских произвођача авиона, сматрају аутори текста, јесте чињеница да су инжењери МС-21 успели да изађу на крај с овим задатком и да појефтине процес производње.
Руска компанија је прва у свету успела да изради поуздана крила авиона овом методом.
„Русија је успела да изради карбонска крила за МС-21. По свој прилици, то није једино што сведочи о развоју руске индустрије и технологије“, закључује лист.