Интернет–магазин „Фискал тајмс“ набројао је разлоге због којих ће цене нафте од сада расти.
„Радујте се, произвођачи нафте! Изгледа да ће једној од највећих у историји криза, у вези са великом понудом на тржишту, ускоро доћи крај“, пише лист „Фискал тајмс“.
Лист заснива свој оптимизам на закључцима Фила Флина, аналитичара за питања енергетике фирме „Прајс фјучeр груп“, који сматра да ће цена црног злата у јулу достићи 70 долара за барел.
Првим знаком који говори у корист тога Флин сматра смањење производње нафте америчких произвођача. Аналитичар наводи да количина нафте која се производи у САД овог лета може да буде смањена са девет на осам милиона барела дневно.
Он је нагласио да када цена порасте у наредним месецима, америчке компаније неће моћи да се „једноставно врате на нафтна поља и експлоатишу нове рупе“. Те компаније су морале да смање расходе за нове сличне пројекте. Они су се заглибили у дугове и многи ће банкротирати.
Други знак о којем говори Флин је тај да су чланови ОПЕК–а и дуге нафтне земље спремне да замрзну своју производњу. Аналитичар цитира речи руског министра енергетике Александра Новака који је изјавио да су земље које производе 73 процента нафте у свету спреме на тај корак.
Нису све земље–произвођачи нафте у добрим дипломатским односима, али према речима Флина нафта је сада важнија.
„Сви су сада под ударом. Нико себи више не може да дозволи да се игра са тим“, тврди он.
Трећи знак — иранско црно злато неће много да утиче на развој ситуације у нафтном сектору.
Размишљање о укидању санкција Техерану и повратак земље на тржиште побудило је многе државе да производе рекордну количину нафте како не би изгубити профит.
Међутим, сад када се иранска нафта напокон појавила на тржишту, појавили су се други проблеми, наводи Флин — компаније нису спремне да инвестирају новац у ту земљу.
„Повећање производње нафте у Ирану биће спорије, него што се очекивало“, констатује он.
Последњи знак које је навео Флин везан је за Кину.
„Успоравање темпа економског раста у највећем увознику нафте на свету нису причинили нафтном сектору такву штету каква се очекивала“, објаснио је аналитичар.
Од Кине се очекивало смањење потражње за горивом и пад тржишта, али се и на тржиштима ситуација више–мање стабилизовала. Увоз нафте остаје на рекордном нивоу. Ипак, постоји могућност да ће економска ситуација у Кини „пасти у још већу депресију“.