„Уочи 10. годишњице РТ компанија ’Ипсос‘ је спровела истраживање међу гледаоцима нашег канала у 38 земаља у свету — у Европи, Азији, Северној и Јужној Америци, на Блиском истоку и у Африци. То је највеће истраживање током постојања телевизије. Свакодневно РТ гледа 35 милиона гледалаца. Успешно конкуришемо телевизијама, које су се одавно профилисале на телевизијском тржишту. Заиста смо успели да се глас РТ чује у читавом свету“, констатовала је главна уредница РТ Маргарита Симоњан.
Према подацима које је добио „Ипсос“, више од 36 милиона људи у 10 европских земаља гледа РТ сваке недеље. У САД његов аудиторијум за тај период прелази 8 милиона гледалаца. На Блиском истоку и у Африци 11 милиона људи сваке недеље гледа ту телевизију, док је у Индији недељни аудиторијум РТ у енглеском говорном подручју 7 милиона људи, што представља 10 одсто тог дела индијског становништва.
Како је објаснила председница „Ипсос конект МЕНАП“ Ели Аун, „истраживање је спроведено како би се скупиле прецизне информације о информативном телевизијском аудиторијуму и његовим потребама у 38 земаља, пре свега према међународним и регионалним информативним телевизијама“. Анкету су спровели сарадници представништва „Ипсос“ на пет континената и то је трајало три месеца.
РТ је показала блиставе резултате у односу на своје конкуренте. Тако, аудиторијум немачке телевизије „Дојче веле“, која емитује програм већ више од 20 година, броји 50 милиона гледалаца, а француска телевизија „Франс“ између 24 и 45 милиона.
Заменик министра за телекомуникације Русије Алексеј Волин сматра да је телевизија „погодила у аудиторијум који је жедан за информацијама“.
„РТ говори о догађајима у свету и даје онај поглед који аудиторијуму тренутно недостаје. Ако не постоји плурализам и друге тачке мишљења РТ постаје потребна и популарна због чега је и ушла у петорку водећих телевизија на свету. РТ је брзо могла да постане релевантна за инострани аудиторијум што потврђују резултати истраживања“, сматра Алексеј Волин.