На основу дешифровања последњег разговора посаде авиона, пре самог удара у тло, реконструисана је могућа ситуација која је довела до авионске несреће, навео је телевизијски канал.
Према тим подацима, пошто је главни пилот одлучио да облети још један круг изнад аеродрома, „боинг“ се подигао на висину од 1.500 метара.
„Висина се повећавала аутоматски 40 секунди. Не достигавши потребну висину, главни пилот је искључио аутопилота. За сада није јасно због чега је то урадио. Могуће је да се авион нашао, према сленгу пилота, у атмосферским маказама. Управо од тог тренутка, када је искључен аутопилот, ’боинг‘ је почео да понире“, наводе руски медији.
Позивајући се на стручњаке, аутори емисије претпостављају да је после искључивања аутопилота командант посаде покушао да „боинг“ изведе у хоризонтални лет, али да се после уздизања укључио вертикални стабилизатор. То је изазвало блокаду управљача, али пилоти нису успели да схвате у чему је проблем.
Како је навео телевизијски канал, није јасно како се укључио стабилизатор.
„Он се укључује уз помоћ дугмета. Током турбуленције главни пилот је прелазећи на ручно управљање могао случајно да притисне то дугме и да то и не примети, с обзиром на то да се претходно жалио на хронични умор. Ако није тако, онда је реч о необјашњивом отказивању аутоматике“, пише у материјалу.
„Последњих шест секунди у кабини се, према речима нашег извора, чуо нељудски крик“, преноси телевизијски канал.
Авион компаније „Флајдубаи“ срушио се 19. марта изнад аеродрома у Ростову на Дону, недалеко од писте док је покушавао да слети. Погинуло је свих 55 путника и 7 чланова посаде.