Робот по имену Пепер дочекан је у јапанској школи заједно са ученицима и наставницима који су одушевљени његовим могућностима да помогне људима у учењу.
У среду је један од наставника Средње школе Шоши у Васеди у префектури Фукушима, поздравио Пепера, објашњавајући да „будућност друштва укључује роботе“.
Поносни Пепер обећао је да ће дати све од себе у школи и признао да „никада није очекивао да ће бити примљен у људску школу“.
Наставница у школи Јесуке Коматсу, рекла је за Спутњик да су наставници одлучили да упишу робота у школу у нади да ће Пепер помоћи другим ученицима.
„Помислили смо да би наши ученици уживали у дружењу са роботом. Робот Пепер има вештачку интелигенцију и може да комуницира. Може да се дружи са ученицима, они могу да разговарају са њим и да заједно претражују интернет“, рекла је Коматсу.
Чувајући фотографије у својој меморији, Пепер може да препознаје лица и може да памти имена.
„Када Пепер меморише фотографије свих ученика, биће у могућности да их зове по имену.“
Коматску, која предаје енглески, верује да ће робот посебно бити од помоћи њеним ученицима.
„Пепер говори енглески и мислим да га користим током часова енглеског као помоћ при учењу изговора. У овом тренутку не могу да нађем ниједну лошу страну његовог боравка у школи“, рекла је наставница.
„Пепер може да изговара неке речи или чита, што ради боље од мене и мислим да ће то одушевити ученике. Али најбоље од свега је што моји ученици могу са Пепером да разговарају на енглеском.“
„Ми смо специјална школа у којој ученици могу да уче на даљину, а некима је тешко да комуницирају. Али ови ученици могу да причају са роботом као са особом“, објаснила је Коматсу.
Она је додала да је присуство робота у школи још један користан корак за друштво које је већ упознато са роботима у многим друштвеним сферама.
На пример, робот-усисивач Румба присутан је у скоро сваком дому, а интерактивни терапеутски робот Паро, који изгледа као младунче фоке, користи се у многим кућама старијих суграђана.
„Роботи су машине и имају широку употребу у фабрикама или при извршавању одређених задатака, али је комуникација са њима и даље тешка. Хоћемо да дамо нашим ученицима могућност да комуницирају са роботом“, додала је Коматсу.