Портал наводи „да су поједине групе џихадиста које подржавају САД“, опремљене ракетама МАНПАДС, које су произведене у тој земљи.
Бригада „Ал Хамсе“, коју, како наводи портал, подржавају САД и Турска, наводно је поставила фотографије, на којима се види нова набавка ракети, док је група Ахрах еал Шам објавила снимак на којем је приказан напад са земље ракетом МАНПАДС на сиријски авион Су-22 на југу Алепа.
„Азија тајмс“ подсећа да је још у фебруару саудијски министар спољних послова Абдел ел Џубеира рекао за немачки магазин „Шпигл“ да ће Ријад испоручити ракете МАНПАДС у Сирију у циљу пружања помоћи џихадистима.
„Верујемо да ће увођење ракета земља-ваздух у Сирији променити равнотежу снага на терену, као што су и ракете земља-ваздух у Авганистану промениле равнотежу снага“, навео је он.
САД су званично саопштиле да је „подвучена црвена линија против испоруке противавионских ракета таквим групама из страха да би могле бити коришћене против путничких авиона или америчких војних летилица“.
Магазин „Тајмс“ је, међутим, објавио 2014. године да Бела кућа разматра испоруку ракета МАНПАДС опозицији сиријског председника Башара ел Асада.
Уколико се испостави да огранци Ал Каиде у Сирији заиста поседују ракете МАНПАДС, то би значило остваривање оног што је бивши директор ЦИА Дејвид Петреус назвао „нашом највећом ноћном мором“, оцењује портал.
Те ракете би могле да „ураде много више од само побољшања војних капацитета терористичких група за извођење напада у будућности“, наводи „Азија тајмс“.
Амерички институт за стратегијске анализе РАНД објавио је још 2005. године студију у којој је упозорио да уколико би џихадисти оборили путнички авион, то би довело до привременог заустављања авионског саобраћаја широм света и нанело штету светској економији у износу од 15 милијарди долара.
Као могући одговор путничке авио-индустрије на потенцијално нове претње, азијски портал наводи опремање путничких авиона противракетним системима као што је то урадила израелска национална компанија Ел Ал.
Америчка влада и америчке авио-компаније планирале су да уведу контрамере у своје путничке авионе, али су одустале због превеликих трошкова и релативно ниског ризика од напада на домаћем тлу тим ракетама.