00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Седам легендарних совјетских аутомобила (фото)

© Фото : Museum of the Soviet Rally History Автомобиль "Москвич" под номером 28, занявший 12 место в авторалли Лондон - Мехико в 1970 году
Автомобиль Москвич под номером 28, занявший 12 место в авторалли Лондон - Мехико в 1970 году - Sputnik Србија
Пратите нас
Иако руски аутомобили можда нису најбољи на свету, Русија свакако има дугу историју аутомобилске производње. Спутњик подсећа на највеће аутомобилске брендове из доба Совјетског Савеза, који је свој први аутомобил произвео 1924. године.

ГАЗ-69

© Flickr / WasileС обзиром да је квалитет путева у земљи увек био проблем, ГАЗ-69 је био у општој употреби.
С обзиром да је квалитет путева у земљи увек био проблем, ГАЗ-69 је био у општој употреби. - Sputnik Србија
С обзиром да је квалитет путева у земљи увек био проблем, ГАЗ-69 је био у општој употреби.

Камион ГАЗ-69 био је један од најпопуларнијих теренских возила у Совјетском Савезу. Возило је првобитно производио „Горковски аутомобилски завод“ (ГАЗ) између 1953. и 1956. године, а затим је прављено у „Уљановски аутомобилском заводу“ (УАЗ) од 1956. до 1972. године.

Због своје издржљивости и одличних теренских квалитета, камион је такође коришћен као стандардни војни џип на читавом источном блоку, заједно са неколико његових савезника.

ГАЗ-13 „чајка“

© Sputnik / Dvoriannikov / Уђи у базу фотографијаАутомобил ГАЗ-13 „чајка” се производио између 1959. и 1981. године.
Аутомобил ГАЗ-13 „чајка” се производио између 1959. и 1981. године. - Sputnik Србија
Аутомобил ГАЗ-13 „чајка” се производио између 1959. и 1981. године.

„Чајка“ (галеб) вероватно је најлепши аутомобил икада направљен у Совјетском Савезу. ГАЗ-13 је био велики аутомобил луксузне класе, иако корак иза лимузине.

„Чајке“ су биле доступне само највишим званичницима совјетске владе и обични грађане нису могли да их купе. Једина прилика када су грађани могли да се провозају у „чајки“ било је током венчања, јер је Влада дозвољавала да се тај аутомобил изнајмљује грађанима за њихова венчања.

ЗАЗ „Запорожец“

© Sputnik / Zinkin / Уђи у базу фотографијаУ почетку, мини-аутомобил који штеди гориво направљен је са само 23 коњске снаге мотора, али касније је уведена верзије са 30 коњских снага.
У почетку, мини-аутомобил који штеди гориво направљен је са само 23 коњске снаге мотора, али касније је уведена верзије са 30 коњских снага. - Sputnik Србија
У почетку, мини-аутомобил који штеди гориво направљен је са само 23 коњске снаге мотора, али касније је уведена верзије са 30 коњских снага.

Није све у Совјетском Савезу било велико, страшно и незграпно. Класа супермини аутомобила ЗАЗ „Запорожец“ производила се у украјинском „Запорошком аутомобилском заводу“ између 1958. и 1994. године. Дизајниран је као мали градски аутомобил са ваздушним хлађењем мотора на задњем седишту.

Мини-аутомобил је произведен на основу „Фијата 600“. Због приступачне цене, постао је „народни аутомобил“.

ГАЗ-24 „Волга“

© Sputnik / Dobrovolskiy / Уђи у базу фотографијаАутомобил ГАЗ-24 „Волга” се произвоодио у неколико модела, најпопуларнији су били „седан” и „вагон”.
Аутомобил ГАЗ-24 „Волга” се произвоодио у неколико модела, најпопуларнији су били „седан” и „вагон”. - Sputnik Србија
Аутомобил ГАЗ-24 „Волга” се произвоодио у неколико модела, најпопуларнији су били „седан” и „вагон”.

Сваки совјетски човек, жена и дете желели су да се возе у „Волги“, јер је тај аутомобил био сан сваког совјетског грађанина и сматрао се симболом богатства, просперитета и високог статуса.

Упркос томе што су имали новца да купе „Волгу“, многи просечни совјетски грађани нису могли да возе свој сан, јер је након производње, вћина „Волга“ аутомобили слана у државне органе, такси компаније и извозили су се у иностранство.

„Москвич-412“

© Sputnik / S. Solovjev / Уђи у базу фотографија„Москвич-412” је био популаран аутомобил за извоз. Неки аутомобили овог модела су произвођени у Бугарској и Белгији.
„Москвич-412” је био популаран аутомобил за извоз. Неки аутомобили овог модела су произвођени у Бугарској и Белгији.  - Sputnik Србија
„Москвич-412” је био популаран аутомобил за извоз. Неки аутомобили овог модела су произвођени у Бугарској и Белгији.

„Москвич-412“, породични аутомобил компактне класе, производио се између 1967. и 1997. године. Њега се многи сећају и данас. Аутомобил је имао хиљаду и по кубика, 72 коњске снаге и мотор са четири цилиндра.

Занимљиво, совјетски произвођачи нису могли да направе у истој класи бољи аутомобил од „Москвича-412“ све до 1980. Када је нови „Москвич-2141“ коначно развијен, то је у суштини био други аутомобил и ова два модела су тада произвођена и продавана раме уз раме.

Популарност коју је стекао „Москвич-412“ у иностранству била је и због успешног наступа на међународним ауто-тркама, у којима је совјетски аутомобил могао да претекне чак неколико возила произвођача „Астон Мартин“.

ВАЗ-2121 Нива

© Sputnik / A. Blokhin / Уђи у базу фотографијаОвај теренски совјетски аутомобил постао је популаран у иностранству, а продаван је широм света. „Лада нива” је прво совјетско возило којим је Русија ушла на јапанско тржиште аутомобила.
Овај теренски совјетски аутомобил постао је популаран у иностранству, а продаван је широм света. „Лада нива” је прво совјетско возило којим је Русија ушла на јапанско тржиште аутомобила. - Sputnik Србија
Овај теренски совјетски аутомобил постао је популаран у иностранству, а продаван је широм света. „Лада нива” је прво совјетско возило којим је Русија ушла на јапанско тржиште аутомобила.

Године 1970, високи совјетски министар дао је аутомобилским произвођачима у земљи прилично тежак задатак — да дизајнирају теренско возило са погоном на четири точка, које је требало да буде удобно, за разлику од његових тешких, издржљивих и неудобних претходника. Четири године касније, инжењери из „Волжски аутомобилског завода“ (ВАЗ) изашли су са ВАЗ-2121 „ладом нивом“.

„Лада нива“ је било прво теренско возило које је имало јединствену конструкцију независног огибљења. Опруге, које се налазе на сваком од четири точка и независно огибљење омогућавају да се „нива“ вози по веома тешким условима на путу.

„Лада ниву“ производи до данас исти произвођач, иако под новим именом — „лада 4х4“.

ВАЗ-2101

© Sputnik / Dmitryi Donskoy / Уђи у базу фотографијаИ данас се многи ВАЗ-2101 аутомобили могу видети наулицама Кубе.
И данас се многи ВАЗ-2101 аутомобили могу видети наулицама Кубе. - Sputnik Србија
И данас се многи ВАЗ-2101 аутомобили могу видети наулицама Кубе.

Ваз-2101, мала лимузина, уведен је 1970. године и био је први производ „Волжски аутомобилског завода“ (ВАЗ).

Уз „москвича-412“, ВАЗ-2101, звани „копејка“, вероватно је најчешћи путнички аутомобил у Совјетском Савезу. Користећи оригиналну „копејку“, ВАЗ је касније развио читав низ класичних путничких возила класе лимузина.

„Копејка“ се извозила у иностранство, пре свега у земље совјетских савезника.

У 2000. години, руски аутомобилски часопис „За Рулем“ спровео је анкету међу више од 80.000 возача широм Русије, тражећи да се одлуче за „најбољи руски аутомобил 20. века“. Непотребно је рећи да је „копејка“ лако победила на такмичењу.

 

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала