Према његовим речима, „Залив“ је много по чему јединствено предузеће. Министар сматра да питање о изградњи „мистрала“ у Француској уоште не би било покренуто да је Русија пре пет година имала такво бродоградилиште.
#керчь #залив #танкер #крым #23131 https://t.co/MbXk5VWsQz pic.twitter.com/Ffh0UOMnnM
— Complexdoc (@complexdoc) January 30, 2016
„Такав суви док, дужине 360 метара и 60 метара ширине у Русији има само ’Залив‘. Он је намењен за изградњу бродова са великим депласманом. Рецимо, ту је изграђен ’Крим‘, највећи танкер у Совјетском Савезу, са депласманом од 180 хиљада тона. Осим тога, ту су изграђени и трупови нуклеарних ледоломаца. Тренутно ’Залив‘ ради на значајним поруџбинама између осталог гради за државу спасилачке бродове А-163 и морске танкере“, рекао је Васјута.
9 апреля 1974 Спущен на воду первый советский крупнотоннажный танкер «Крым» | Суть времени https://t.co/0k7MjxljA6 pic.twitter.com/C1pr2qyYhA
— Sovawart (@Sovawart) April 8, 2016
Тренутно у бродоградилишту „Залив“ ради око 2.000 људи. Према речима Васјуте, последњих 20 година, био је забележен одлив радника, који су пак почели да се враћају на посао тек након што се Крим вратио у састав Русије. „Нама су потребне технологије и пројекти, али све то можемо добити у будућности“, истакао је Васјута.
Председник сверуског покрета подршке морнарице Михаил Ненашев се слаже са тим да „Залив“ има велики потенцијал. Ту се између осталог градио и теретни брод „Севморфлот“ који има депласман 60 хиљада тона, већи од депласмана руског носача авиона „Адмирал Кузњецов“.
„Сада је кључно питање модернизација овог бродоградилишта. Тиме се баве многобројни пројектни бирои у континенталној Русији. Циљ је да ’Залив‘ гради модерне бродове на нивоу црноморско-медитеранског региона. Желимо да једног дана кажемо Румунима, Бугарима, па и Турцима — дођите код нас, градите и поправљајте ваше бродове. Крим има велики интелектуални потенцијал, зато то треба искористити“, каже за Спутњик Ненашев.