Француски произвођач успео је да заобиђе санкције против Русије, наглашавајући да се хеликоптер не користи у војне сврхе.
Упркос великој важности, овај догађај није покривен у медијима. Хеликоптер Ка-62 први пут је полетео 28. априла. Хеликоптер је опремљен мотором „ардиден 3Г“ француског произвођача „Турбомека“.
„Ово је веома важан догађај за нашу земљу“, изјавио је извршни директор корпорације „Хеликоптери Русије“ Александар Михејев.
Хеликоптер Ка-62 биће коришћен у цивилне сврхе и превозиће путнике до нафтних платформи на отвореном мору. Цивилна употреба хеликоптера омогућила је француској компанији да заобиђе санкције против Русије и испоручи моторе.
„Ово је цивилна технологија за цивилни хеликоптер“, рекао је извор из компаније.
Међународне санкције против Москве увеле су САД и земље Европске уније због кризе у Украјини. Оне се односе на руске банке и физичка лица, али подразумевају и обуставу техничке сарадње са Русијом, укључујући и продају војних материјала и делова.
Санкције су изазвале забринутост у области свемирске сарадње између Париза и Москве. Две земље имају неколико заједничких пројеката на овом пољу. Санкције су утицале на два пројекта, сарадњу у вези са моторима и сарадњу у свемиру. Међутим, Француска је наставила да ради са Русијом.
Према наводима аналитичара, санкције нису значајније утицале на извоз који је у 2015. години достигао 39 милијарди евра. Упркос напетости између Русије и Запада, „Турбомека“ је наставила да испоручује моторе за Ка-62.