„Фијат 500Л“, али и модели „фијат 500“ и „фијат гранде пунто“ би се већ ове године могли наћи у руским ауто-салонима. Како је навео извор из руске владе руској телевизији, постигнут је прелиминарни договор Евроазијског економског савеза и Србије о извозу крагујевачког „Фијата“. Званично одобрење увоза по повлашћеним условима „Фијата“ у Русију требало би да буде дато на мајском самиту Евроазијског економског форума, који ће бити одржан у Астани, престоници Казахстана, на ком ће, између осталог, бити разматрано и питање слободне трговине са Србијом. Тада би требало да буде одобрен реципрочан увоз око 5.000 возила годишње, што значи и да би руска возила могла да се увозе без царине у Србију.
Према изворима из руске власти, биће формиране две радне групе које ће координирати овим питањем — једна из Србије и једна коју ће чинити представници Евроазијског економског савеза.
Јуриј Арманд, помоћник министра за трговину Евроазијске економске комисије (извршног органа истоименог савеза), каже да ће о питању увоза аутомобила моћи конкретније да говори када он буде одобрен.
„У случају да буде донета одлука о почетку преговора о бесцаринском увозу аутомобила, ми ћемо у најкраћем року покушати да решимо сва питања. Тренутно не могу да кажем када би тај договор ступио на снагу, нити коју врсту робе ће споразум о слободној трговини обухватити. Србија тренутно има уговор о слободној трговини са Русијом, Белорусијом и Казахстаном и мислим да ће преговори о таквом уговору са целим Савезом бити брзо завршени“, казао је Арманд.
Кирил Јустинов, представник за штампу руског „Фијат-Крајслера“ каже да се преговори о увозу „Фијатових“модела воде одавно.
„Договори на политичком и административном плану се не реализују тако брзо како бизнис захтева“, казао је Јустинов.
„Фијат“ на руском тржишту до сада није имао превелику продају, пошто је продавао нешто мање од 6.000 возила годишње, али је нудио само два модела — „фијат 500“ и „гранде пунто“, којима би ускоро могао да се придружи и крагујевачки „500Л“.
Са друге стране, у Србију ће кренути руска возила, која имају доста нижу цену него кад су у питању западноевропски произвођачи, па се тако „лада гранта“ са „Реноовим“ бензинским мотором запремине 1,6 литара у Русији може купити већ за 5.500 евра.