Најновија кабина хеликоптера је била представљена на изложби „ХелиРусија 2016“. Иновативност решења Уједињене корпорације за производњу инструмената, која улази у корпорацију „Ростех“, лежи у томе што се из кабине може управљати не на традиционалан начин, већ џојстиком који личи на оне које се користе за компјутерске игре. Алтернативни уређај управљања — трекбол, сличан је компјутерском мишу.
Према речима шефа АО „Раменског бироа за производњу инструмената“ Данила Бренермана, којег цитира лист „Известија“, ова техничка иновација је уникатна: конкурентска предузећа га практично не користе.
„То је апсолутно савремено напредно решење које нема пандан у свету. На западу само италијански универзални хеликоптер ’Агуста Вестленд‘ има трекбол. Џојстике у својству управљача још нико не користи. Надамо се да ће следећа наша решења бити интегрисана за конструкцију свих перспективних руских хеликоптера“, изјавио је он.
Универзалност кабине у коју су постављена четири дисплеја и табла са дугмићима и џојстиком ствара још једну конкурентску предност: може се поставити на различитим типовима хеликоптера, укључујући горе поменути ’Агуста Вестленд‘, за који се планира производња у Русији по лиценци.
Џојстици ће бити постављени и на нове хеликоптере Ми-38, које производи компанија „Хеликоптери Русије“. Како је раније саопштено, први ће их добити Ваздушно-космичке снаге Русије. Испоруке ће почети 2018. године. У овом тренутку постоји договор са Министарством одбране о куповини три летелице са могућим куповином још пет.
„Већ смо прошли фазу копнених тестирања и до краја године смо спремни да одржимо летачка. Од наредне године треба почети серијску производњу за јачање перспективних руских хеликоптера новом опремом“, додао је Бренерман.
По мишљењу стручњака за авијацију Антона Лаврова који наводи лист „Известија“, напуштање дугмића у корист џојстика — то је прелазак на „електронску палубу“, скидајући тако са пилота део функција.
„Тај систем се назива Fly-by-wire — ’управљање по жици‘. Његова основна предност је у томе што се многе функције са човека преносе под контролу компјутера, то јест сигнал од џојстика иде прво у компјутер, анализира се и тек након тога се предаје непосредно на извршни уређај. Захваљујући томе, пилот не може грешком да обори летелице у жбун или изведи неки други опасни маневар“, нагласио је Лавров.