На команду председника нафта ће почети да пуни танкер. Месту догађаја ће лично присуствовати председник управног одбора „Гаспрома“ Алексеј Милер и генерални директор „Гаспром њефта“ Александар Дјуков. Захваљујући новој арктичкој капији, нафта из северних бушотина моћи ће непрекидно да се транспортује: терминал је способан за рад у различитим климатским условима, укључујући и екстремне.
„Капија Арктика“ постаће први целогодишњи арктички терминал за танкерску испоруку сировина издвојених из Новопортовског нафтног поља, коју развија „Гаспром њефт“. Укупна висина арктичког терминала прелази 80 метара, а максимална снага за транспорт сировина износиће више од 8,5 милиона тона нафте годишње.
Да нафта из поларних крајева може током целе године да се извози преко мора, доказано је још 2011. године, након слања експерименталног нуклеарног ледоломца из луке Сабета (на североистоку полуострву Јамал) до рта Камени. Као резултат тога, „Гаспром њефт“ је изабрао ову врсту превоза као оптималан.
Уз изградњу терминала на обали залива Об изграђена је сва потребна инфраструктура: подводни и копнени нафтоводи дужине више од 10,5 километара, складиште нафте итд. Обим задовољава највише еколошке стандарде, пружајући „нулто избацивање“ загађивача у воду.
Изградња терминала у овако тешким климатским условима била је потребна због плана из 2016. године којим је планиран почетак индустријске експлоатације Новопортовског нафтног поља. То ће бити најсевернија нафтна провинција Русије, јединствена по условима рада и логистичким задацима.
„Гаспром њефт“ рачуна да већ ове године достигне обим снабдевања нафтом врсте Нови Порт до два милиона тона, а до 2017. компанија ће производити више од четири милиона тона сировине. Надокнадиве резерве прелазе 250 милиона тона нафте и кондензата и више од 320 милијарди кубних метара гаса.
За поморски транспорт новопортовске нафте, у мају су у поринута два танкера — „Штурман Албанов“ и „Штурман Малигин“ — произведени у Јужној Кореји. Танкери ће пловити воденим каналом који је претходно очистио атомски ледоломац. Сами танкери нису у стању да се пробијају кроз лед дебљине до 1,8 метара.
Уочи званичног отварања „Капије Арктика“ у Архангелску је одржано заседање државне комисије на челу са замеником премијера Димитријем Рогозином. На састанку је озвучена идеја да се за освајање арктичке територије уложи још пет трилиона рубаља (68 милиона евра), а да се претходно дефинишу његове границе и за северноморски пут створи јединствени транспортно-логистички оператера.