„Овај неморални чин расподеле буџетских средстава у корист своје матичне куће за програмску активност од 30 концерата (плате запослених и текуће одржавање додатно су обезбеђени) у супротности је са суфинансирањем више од 1.000 уметничких концерата на последњем конкурсу Министарства културе укупним износом од 33 милиона“, каже Благојевић.
Директор „Нишвила“ предлаже будућем министру културе да преиспита и резултате конкурса и комплетну расподелу буџета намењеног култури.
„Нишвил“ се расподелом на последњем конкурсу нашао на 38. месту у конкуренцији свих фестивала и пројеката, иако га је британски Гардијан сврстао међу десет најзначајних европских фестивала.
Иван Благојевић каже да за такву ситуацију ипак не сматра одговорним чланове комисије, јер они буквално и нису имала шта да расподеле пошто је више од 300 фестивала и пројеката из целе Србије аплицирало за 33 милиона — што је скоро три пута мање него од буџета Филхармоније за 30 годишњих концерата.
„Такође, треба имати на уму да је најзначајнија републичка установа са 700 запослених, Народно позориште у Београду — које у свом има подједнако бројан оркестар као и Филхармонија, али и балетски, оперски и позоришни ансамбл, уз око 600 програма током године, односно, 20 пута више активности од Филхармоније — има истоветан буџет као Филхармонија са 107 запослених“, каже Благојевић.
„Филхармонија је ове године захваљући министру Тасовцу и додатно привилегована. Иако су све српске установе у култури добиле строге налоге да смање број запослених (Народно позориште је већ отпустило више од стотину људи), министар Тасовац је отпуштања једино поштедео Филхармонију, и једино њој одобрио додатно запошљавање два радника“, закључује директор „Нишвила“ Иван Благојевић.