Кронштатском заводу за поправку бродова јуче је одржана церемонија посвећена завршетку ремонта крстарице, а увече је одвучен у Петербург. Крстарицу су вукла четири реморкера. Да би пловила Невом, због „Ауроре“ су подигнута три моста: Благовештенски, Дворцови и Троицки.
„Аурора“ је стигла до места на којем ће бити стално усидрена на петроградској обали“, изјавио је представник Главне управе Министарства за ванредне ситуације у Санкт Петербургу. У обезбеђивању пролаза крстарице учествовали су бродови Државне инспекције за мале бродове.
„Аурора“ је пловила Невом са пуним осветљењем. Хиљаде становника Санкт Петербурга дошло је увече на обале да би посматрало повратак легендарне крстарице.
Раније је јављено да ће након доласка до свог места на пристаништу почети везивање и усидравање које би могло да траје неколико часова. Затим ће почети повезивање брода са водоводом, електричном енергијом и комуникацијама.
Планира се да ће свечано отварање обновљене експозиције на „Аурори“ бити одржано на Дан Војно-поморске флоте Русије, 31. јула, а за посетиоце музеј ће бити отворен 3. августа.
У Кронштатском заводу за поправку бродова изведен је ремонт трупа брода током којег је заварена пукотина изнад нивоа воде. Крстарица је опремљена новим ватрогасним системом и системом сигнализације, ремонтована и офарбана, обновљена је историјска унутрашњост унутрашњих просторија брода и инсталиран нови систем видео-надзора. Укупан износ поправке износио је око 840 милиона рубаља (око 11,9 милиона евра).
Лака артиљеријска крстарица прве класе „Аурора“ изграђена је у Санкт Петербургу 1903. године. Претходни ремонт „Ауроре“ изведен је 1984. Крстарица „Аурора“ представља објекат културног наслеђа Руске Федерације, реликвију Руске флоте и симбол Велике октобарске социјалистичке револуције 1917.
Сам брод налази се у саставу Војно-поморских снага Русије, а музејска експозиција на њему је под управом Одељења за културу Министарства одбране Русије.
Крстарица је током активне службе у руској флоти прешла више од 100.000 морских миља, учествовала у Руско-јапанском, Првом и Другом светском рату. Артиљеријска паљба са прамца брода била је знак за почетак револуционе офанзиве на Зимски дворац у Петрограду 7. новембра 1917.
Од 1948. године брод је стално усидрен. До 1956. крстарица је служила као брод за тренинг кадета Нахимовске војно-поморске академије, а затим је претворена у музеј.