„Преживљавамо структуралне промене, феномен рата се појавио на нашем прагу, чега раније није било. Ако се то не прекине, проблеми ће бити још озбиљнији“, сматра председник консалтинг компаније у области туризма „МКГ Груп“ Жорж Панајотис.
„Њујорк тајмс“ анализира динамику туристичког сектора Европске уније на примеру Француске која је најбоље посећена европска земља и једна од најпожељнијих туристичких дестинација за цео свет. Лист прецизира да за свој одмор Француску сваке године бира око 84 милиона туриста.
После трагичних догађаја у Паризу, међутим, хотелијерски сектор доживео је пад од готово 25 одсто. Услед терористичких напада у Бриселу и Ницу број аранжмана спао је „на двоцифрене показатеље“, објаснио је финансијски директор сајта за путовања „Експедија“ Марк Окерстром.
Све је више туристичких компанија, хотела и ресторана у ЕУ који су принуђени да шаљу своје сараднике на неплаћени одмор од неколико месеци и да узимају нове сараднике само по сезонским уговорима, наводи се у чланку.
„Њујорк тајмс“ пише да Американци и Јапанци, који традиционално посећују Европу, активно отказују туре не само за Париз, него и за удаљене крајеве Француске, на пример, за слабо насељено приобаље Нормандије.
Поред тога, озбиљну штету имају произвођачи луксузних предмета који су у великој мери оријентисани на странце. Нагли пад продаје бележе водећи брендови компанија као што су „Хермес“, „Луј Витон“ и „Прада“.