Лист цитира извор у Министарству одбране Русије који је рекао да ће сва руска оклопна возила на точковима и гусеницама бити опремљена слат-решетком.
Слат-решетка је посебно конструисана за заштиту оклопних возила против анти-тенковских ракета и граната.
„Одлука о развоју и каснијој употреби слат-решетки већ је донета“, рекао је извор и додао да Министарство одбране Русије тренутно разматра каква врста решетке је потребна за одређена оклопна возила нове генерације која се тренутно производе за руске оружане снаге.
Поред тенка Т-14 „Армата“ очекује се да читав низ најсавременијих руских оклопних возила буде опремљен слат-решетком.
Међу њима су пешадијско борбено возило „Кургањец 25“, оклопни транспортер „Бумеранг“, вишенаменски роботски систем „Платформа-М“, пешадијско борбено возило „Драгун“, оклопно возило на точковима „Тајфун“, оклопно возило на точковима „Урал-ВВ“ и вишеструки лансер ракета „Торнадо“.
Слат-решетка има облик круте металне решетке постављене око кључних делова возила, као што је мотор и пренос.
Решетка ремети обликовани набој бојеве главе или њеним смрскавањем, чиме се спречава оптимална детонација, или оштећивањем механизма фузије, што потпуно онемогућава детонацију.
У Русији слат-решетку развија Институт за научно истраживање челика, наводи „Известија“ позивајући се на представника компаније Јевгенија Чистјакова.
„Ефикасност слат-решетке је мања од динамичке заштите, али је решетка много једноставнија за производњу и много јефтинија. Те металне мреже штите војну опрему од кумулативних граната, што је веома важно током савремене борбе када на возило може да се пуца из свих праваца“, рекао је Чистјаков за „Известија“.
Треба поменути да иако је слат-решетка ефикаснија за долазне ракете, она не пружа комплетну заштиту, с обзиром да решетка не омета око 50 одсто ракетних удара.
То је разлог зашто треба узети у обзир сложена решења када су у питању оклопна возила, изјавио је у интервјуу за „Известија" уредник руског часописа „Арсенал отечества“ Виктор Мураховск.
Он је објаснио да током акције посада оклопног возила обично гине од удара или гелера, а не од кумулативног млаза.