Откривена „галаксија духова“

© Flickr / Modes RodríguezМлечни пут
Млечни пут - Sputnik Србија
Нико не зна како се ова чудна и огромна галаксија формирала.
Црна рупа - Sputnik Србија
ОТКРИЋЕ: Црне рупе ипак нису потпуно црне

Научници су окрили галаксију духова која има масу приближно као и наша галаксија, али је у потпуности сачињена од тамне материје.

Вилин коњиц 44, како су научници назвали ову галаксију, сачињен је од мистериозне тамне материје која заузима 27 одсто свемира, али никада заправо није виђена.

Иако је та галаксија релативно близу, барем на скали универзума, толико је мрачна да је научници деценијама уназад нису ни приметили. Међутим, коначно је уочена прошле године и процењено је да се налази на удаљености од око 330 милиона светлосних година од нас.

Када су је научници детаљније испитали, приметили су да се не ради о обичном скупу звезда већ о маси тамне материје, попут духа, преноси Б 92.

Иако има исту масу као и наш Млечни пут, само је један стоти део процента сачињен од нормалне материје попут звезда, прашине и гаса који нас окружује.

Професор Питер ван Докум са Универзитета Јејл је рекао: „Покрети звезда нам могу указати на количину материје, а у галаксији Вилин коњиц 44 звезде се крећу веома брзо“.

Ову галаксију су открили научници из опсерваторије Кек на Хавајима и своје откриће објавили у „Астрофизичком журналу“.

Професор Роберто Абрахам са Универзитета у Торонту је рекао да немају никакву идеју како је галаксија Вилин коњиц 44 могла да се формира.

„Подаци указују да се велики број звезда налази у облику компактних група и то је веома важан траг, али у овом тренутку су све то само нагађања“.

Крајњи циљ научника је да открију шта је заправо тамна материја и од чега се она састоји.