00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

НАСА развија футуристички хиперефикасни путнички авион

© ElectricScienceNewsНАСА у сарадњи са компанијом Aurora Flight Sciences и МИТ развија путнички авион Д8 „дупли мехур“ са радикалним најсавременијим технолошким дизајном.
НАСА у сарадњи са компанијом Aurora Flight Sciences и МИТ развија путнички авион Д8 „дупли мехур“ са радикалним најсавременијим технолошким дизајном. - Sputnik Србија
Пратите нас
НАСА у сарадњи са компанијом „Аурора флајт сајансис“ (Aurora Flight Sciences) и МИТ развија путнички авион Д8 „дупли мехур“ са радикалним најсавременијим технолошким дизајном.
Планета Марс - Sputnik Србија
Русија: База у близини „Восточног“ за будуће мисије на Марс

Авион са двоструким трупом први пут је почео да се развија 2008. Сада је НАСА издвојила неких 2,9 милиона долара за израду прототипа у природној величини за тестирање футуристичког путничког авиона, надајући се да ће прави авион ући у употребу 2027. године.

Са максималном брзином од око 936 километара на час и напредним аеронаутичким дизајном и напајањем, омогућиће се смањење потрошње горива за неких 50 одсто у поређењу са данашњим путничким авионима. Конструктори тврде да ће Д8 за лет од Лос Анђелеса до Њујорка потрошити 7.930 литара горива мање.

Мајкл Роџерс из НАСА истраживачког центра „Ејмс“ каже да ће велики део ефикасности у потрошњи горова бити резултат најсавременијег дизајна крила.

Микрофон додат на роверов ласер за истраживање површине Марса. - Sputnik Србија
Да ли ме чујете? НАСА ровер снимаће звуке на Црвеној планети

„Идеја је да се преузме део подизања који се иначе добија преко крила и покуша да се помери на труп. Друга ствар која је урађена је за омогућавање ламинарног протока на летелици да се смањи распон крила“.

Фокусирање на ефикасност и ултрамодерно аеродинамичко истраживање, тим НАСА, МИТ и „Ауроре“ се нада да ће код нове генерације путничког авиона постићи знатно ниже трошкове.

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала