Уговор су у Влади Србије потписали заменик генералног директора руског Института „Ниас“ Андреј Павлоски и генерални директора Саобраћајног института ЦИП Милутин Игњатовић, а присуствовали су потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, амбасадор Русије Александар Чепурин и први потпредседник Руских железница Александар Мишарин.
Према речима министарке Михајловић, у наредних годину и по до две моћи ћемо да управљамо комплетним железничким саобраћајем у Србији.
Како је навела на конференцији на медије, стари диспечерски центар у Србији постоји већ више од 30 година и технолошки је превазиђен, а нови је неопходан како бисмо имали модерне железнице које ће бити повезане с регионом.
Михајловићева је додала да ће тек бити разматрани начини финансирања тог пројекта када буду познати сви технички детаљи.
Иначе, израда техничке документације коштаће 950.000 долара, Нови диспечерски центар у Београду био би изграђен, опремљен и оформљен уз помоћ холдинга „Руских железница“, а процењена вредност изградње је око 20 милиона долара.
Диспечерски центар је један од четири пројекта предвиђених Меморандумом о стратешком партнерству између РЖД и Инфраструктуре железнице Србије, а који је потписан 27. октобра 2015. у Москви.
Након израде идејног пројекта диспечерског центра треба да се уради главни пројекат његово развоја у три фазе: прва за БГ чвор, друга за Коридор 10 и трећа за осталу железничку мрежу у Србији.
Први потпредседник Руских железница Алексаднар Мишарин рекао је да су у Русији железнице основа транспортног система и да се ова компанија труди да слично буде и у Србији. Први и други уговор на основу међувлаидиног споразума успешно се окончавају, рекао је Мишарин, а потписивањем споразума о пројектовању Диспечерског центра означена је нова етапа у срадњи српске владе и Руских железница.
„Диспечерски ценатр у Русији и свету веома је важан део координације рада железничког саобраћаја који омогућава да се снизи цена превоза, а подигне брзина и ефикасност и у целини повећа привлачност железнице. Са задовољством сам прочитао да је број путника на српским железницама на неким правцима повећан један и по пут. То је први, мали, али веома важан резултат нашег рада. други правац рада Диспечерског центра је координација свих врста саобраћаја и мислим да је овде у Србији огроман потенцијал за повећање ефикасности. Потрудићемо се да искористимо целокупно наше искуство да у пројектовању будућег Диспечерског центра буде све узето у обзир и да буду искоришћене све најсавременије технологије”, рекао је Мишарин.
Он је додао да су на састанку са потпредседницом владе Зораном Михајловићразмотрени и други видови сарадње, као што је издржавање и експлоатација модернизованих железница и модернизација других праваца, пре свега Коридора 10. Мишарин је убеђен да ће даљи преговори донети још позитивних резултата.